Remmen probleem (mogelijk opgelost)
Geplaatst: ma 19 mar 2007, 08:33
Na een 2-tal postings waarin ik steeds wanhopiger werd van de remmen van mijn 109 zie nu toch echt licht aan het eind van die tunnel.
Probleem was dat ik steeds 2x moest pompen om druk te krijgen, wat ik ook probeerde (hoofdremcylinder vervangen, flex leidingen voor vervangen, tig keer ontluchten op verschillende manieren) ik kreeg het niet voor elkaar.
Ik had wel een revisiesetje besteld om mijn "oude" hoofdremcylinder te reviseren dus dat deed ik dan ook als laatste redmiddel. Ja, laatste redmiddel want je gaat er niet vanuit dat de pas vervangen hoofdremcylinder niet goed is.
Maar de melding van de garage "Hoofdremcylinder is goed, heeft alleen 1 x op een auto gezeten om uit te sluiten dat het probleem hier aan lag" heeft me op het laatst toch aan het denken gebracht.
En wat denk je ? YESSSS !!! Heb nu druk, remmen gesteld, en vanmiddag even een proefritje maken maar ik ga er van uit dat het goed is.
Zoveel ergernis omdat je er maar vanuit gaat dat zoiets goed is, maar zulke dingen gebeuren, weer wat geleerd voor de volgende keer. De garage ging er denk ik ook vanuit dat het ding gewoon goed was.
Jongens, bedankt voor het meedenken (vooral Hendrik).
Maar in dit kader nog een vraag, in een restauratie handleiding zie ik een plaatje staan van de voorremmen van een 109 waar de ontluchtingsnippel aan de bovenste wielremcylinder zit. Maar bij de van mij zit de ontluchtingsnippel aan de onderzijde (en bij meerdere 109's).
Aangezien het ontluchten steeds weer een hels karwei is lijkt het me toch veel logischer dat de ontluchting aan de bovenzijde zit.
Moet dit ook zo zijn ? en zo niet waarom niet ? Ik zit er toch aan te denken om de ontluchting boven te maken.
Gr
John
Probleem was dat ik steeds 2x moest pompen om druk te krijgen, wat ik ook probeerde (hoofdremcylinder vervangen, flex leidingen voor vervangen, tig keer ontluchten op verschillende manieren) ik kreeg het niet voor elkaar.
Ik had wel een revisiesetje besteld om mijn "oude" hoofdremcylinder te reviseren dus dat deed ik dan ook als laatste redmiddel. Ja, laatste redmiddel want je gaat er niet vanuit dat de pas vervangen hoofdremcylinder niet goed is.
Maar de melding van de garage "Hoofdremcylinder is goed, heeft alleen 1 x op een auto gezeten om uit te sluiten dat het probleem hier aan lag" heeft me op het laatst toch aan het denken gebracht.
En wat denk je ? YESSSS !!! Heb nu druk, remmen gesteld, en vanmiddag even een proefritje maken maar ik ga er van uit dat het goed is.
Zoveel ergernis omdat je er maar vanuit gaat dat zoiets goed is, maar zulke dingen gebeuren, weer wat geleerd voor de volgende keer. De garage ging er denk ik ook vanuit dat het ding gewoon goed was.
Jongens, bedankt voor het meedenken (vooral Hendrik).
Maar in dit kader nog een vraag, in een restauratie handleiding zie ik een plaatje staan van de voorremmen van een 109 waar de ontluchtingsnippel aan de bovenste wielremcylinder zit. Maar bij de van mij zit de ontluchtingsnippel aan de onderzijde (en bij meerdere 109's).
Aangezien het ontluchten steeds weer een hels karwei is lijkt het me toch veel logischer dat de ontluchting aan de bovenzijde zit.
Moet dit ook zo zijn ? en zo niet waarom niet ? Ik zit er toch aan te denken om de ontluchting boven te maken.
Gr
John