zware klusdag deel 2
Geplaatst: za 17 mar 2007, 18:48
En vooral vies. Na vorige week de kop gelicht te hebben opzoek naar de oplossing voor het olieprobleem(niets gevonden zag er erg goed uit), was nu de carter aan de beurt. Na deze week de nodige tips gekregen te hebben hier op het bord, vol goede moed aan de slag. Direct nadat de pan was verwijderd naar de bout gezocht van de pomp, en verdomd, het was nog een mili-pomp ook nog. (Peter T, Apke en oa Dennis 101 jullie hadden het goed)Uiteraard geen oliekoeler dus ongeveer 2 bar extra (te veel) druk. Pomp eruit en andere erin (lag op het schap) met civiele bout. Alles weer vast en olie erin.
Op weg naar huis op de snelweg niet onder de 90 geweest en stukjes 100. Bij thuiskomst klein beetje olie onder de dop van de deksel. Misschien was dit nog wel restolie wat op de heenweg weer door de motorkamer was gevlogen.
Kortom, Ik denk mijn probleem voor een groot deel opgelost te hebben. (klaar voor het prikweekend) met dank voor het meedenken van jullie allemaal. (kan een zeker garagebedrijf wat van leren) Nu volgende keer de pomp wat verlaten en diesel wat armer afstellen en dan is ie weer als een nieuwe.
Op weg naar huis op de snelweg niet onder de 90 geweest en stukjes 100. Bij thuiskomst klein beetje olie onder de dop van de deksel. Misschien was dit nog wel restolie wat op de heenweg weer door de motorkamer was gevlogen.
Kortom, Ik denk mijn probleem voor een groot deel opgelost te hebben. (klaar voor het prikweekend) met dank voor het meedenken van jullie allemaal. (kan een zeker garagebedrijf wat van leren) Nu volgende keer de pomp wat verlaten en diesel wat armer afstellen en dan is ie weer als een nieuwe.