elektrisch probleem
Geplaatst: di 13 mar 2007, 13:39
Heb een probleempje, zal het proberen uit te leggen..
Mijn ambu heeft een 12 en een 24 volt dynamo (2x2 accus)
Als ik vergeet de 24 volt ´kill-switch´ om te leggen (waardoor het hele 24v systeem plat gelegd wordt), wordt er voortdurend 0,6 ampere sproom verbruikt. Toen ik dit gemeten had, waren er geen 24 v apperaten in gebruik.
Na een lange zoektocht kwam ik erachter dat 0,4 ampere verbruikt wordt door het relais waar onder anderen de richtings- en waarschuwingslampen op aangesloten zijn:
[www.landrover.ee]
(punt 3.9.15.)
Is het normaal dat dit relais 0,4 ampere stroom verbruikt terwijl de richtingsaanwijzer niet in gebruik is en de autosleutels zich in mijn broekzak bevinden?
De andere 0,2 ampere heb ik terug vervolgd naar de 24 v dynamo. Bij de ombouw naar de 2,5 N/a is ook de 24v dynamo vervangen voor die van een 110 meen ik (dus met spanningsregelaar in de dynamo ipv achter de grille).
Ook hier vraag ik me af, is dit normaal of een defect?
In beide gevallen zou ik graag willen weten of er een oplossing voor is. Want dit is natuurlijk geen doen. Als ik nu vergeet de 24 volt schakelaar om te leggen, en de wagen staat een week.. zijn mijn starteraccu´s leeg...
Mijn ambu heeft een 12 en een 24 volt dynamo (2x2 accus)
Als ik vergeet de 24 volt ´kill-switch´ om te leggen (waardoor het hele 24v systeem plat gelegd wordt), wordt er voortdurend 0,6 ampere sproom verbruikt. Toen ik dit gemeten had, waren er geen 24 v apperaten in gebruik.
Na een lange zoektocht kwam ik erachter dat 0,4 ampere verbruikt wordt door het relais waar onder anderen de richtings- en waarschuwingslampen op aangesloten zijn:
[www.landrover.ee]
(punt 3.9.15.)
Is het normaal dat dit relais 0,4 ampere stroom verbruikt terwijl de richtingsaanwijzer niet in gebruik is en de autosleutels zich in mijn broekzak bevinden?
De andere 0,2 ampere heb ik terug vervolgd naar de 24 v dynamo. Bij de ombouw naar de 2,5 N/a is ook de 24v dynamo vervangen voor die van een 110 meen ik (dus met spanningsregelaar in de dynamo ipv achter de grille).
Ook hier vraag ik me af, is dit normaal of een defect?
In beide gevallen zou ik graag willen weten of er een oplossing voor is. Want dit is natuurlijk geen doen. Als ik nu vergeet de 24 volt schakelaar om te leggen, en de wagen staat een week.. zijn mijn starteraccu´s leeg...