brandstofleidingen wegwerken

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Adri

brandstofleidingen wegwerken

Bericht door Adri »

Sleutelvrienden,

Op dit moment ben ik dermate ver met slopen dat ik de kans heb om mijn brandstofleidingen (petrol en LPG) over de chassisbalk heen te leggen (dus tussen de carrosserie en het chassis)

Alvorens te boren in het chassis (doet altijd pijn) even een vraag aan jullie: zien jullie nadelen aan het leggen van de leidingen op die plek?

Goodgoan oet Twente, Adri.
Frans Bonnes

Re: brandstofleidingen wegwerken

Bericht door Frans Bonnes »

Denk dat ze daar niet mogen liggen.

Ivm visuele inspectie, dacht dat ze bij de keuring zichtbaar moeten zijn, ze moeten namelijk wel gecontroleerd kunnen worden.

En als ze daar liggen kan je er dus ook nooit meer bij, als er na verloop van tijd iest mee zou gebeuren (doorslijten bijvoorbeeld)

fb
Hans SIIA 200TDI

Bericht door Hans SIIA 200TDI »

Ik heb ze daar ook gelegd en daarna is de auto RDW gekeurd, geen probleem
Hans
Gert

Bericht door Gert »

Als je een gat zou boren door het chassis, zou ik tussen de twee gaten een inzetbuisje maken. Hiermee voorkom je de scherpe randjes, en je hebt meteen een mooie doorvoer. Mocht die visuele inspectie verplicht zijn, dan kun je misschien wat speling aanbrengen zodat je ze heen en weer kan halen.

Groeten,

Gert

Die nu met de 107" overal kans op heeft...
Andrew V8 RRC

Bericht door Andrew V8 RRC »

Ik heb bij mij nieuwe koperen leidingen gelegd voor de btandstof toevoer en retour ook Lpg.

de drie leidingen liggen langs elkaar boven op de chassis rail en zijn om de 25 cm met klemmen vast gezet , mijn leidingen warenvorzien van een kunstof buiten laag en ik heb op de bevestigings punten (om de 25 cm )ook extra tap er om heen gedraaid ,zo weet ik zeke dat er niks me gebeurd.
Ook mijn auto is recent bij de rdw geweest.

Groet Andrew
Plaats reactie