Pagina 1 van 1

vervolg verbruik RR

Geplaatst: za 03 mar 2007, 10:41
door Iris
[www.prikpagina.nl]
Er is al de afgelopen week over geschreven maar
Mijn vraag is het verschil in verbruik veel groter tussen en 3.5 V8 en en 4.6 V8 (getuned) bijde met automaat of is dat puur een kwestie van goed afstellen en het rijgedrag

Iris

Re: vervolg verbruik RR

Geplaatst: za 03 mar 2007, 10:52
door Iris
Nog een vraag is de 4.6 V8 uit een P38 van 2000 met ZF 4 traps automaat een goeie motor of is dit juist het probleemblok ???

Iris

Re: vervolg verbruik RR

Geplaatst: za 03 mar 2007, 11:01
door Ard
Het kan een probleem blok zijn.

Re: vervolg verbruik RR

Geplaatst: za 03 mar 2007, 16:45
door RoLandRover
vooral de eerste types dacht ik,..

maar waarom zo grooooooooooooooot??

grtn

Roland

Re: vervolg verbruik RR

Geplaatst: za 03 mar 2007, 21:50
door Iris
tja je komt wel eens wat tegen op het internet
En dat blok zit in een hele mooie RRC

Iris

Re: vervolg verbruik RR

Geplaatst: za 03 mar 2007, 22:43
door RoLandrover
Aaaaahh,.....

aaahhaaa,...ja bij die auto heb ik er geen twijvel over
kan niet anders dan goed worden en alle vertrouwen in de bouwer


'k word jaloers

Grtn,

Roland


<b>The Ran-ge R-over Project .
*
</b> <a href="[rolandrover.nl] src="[www.rolandrover.nl]; alt="LOVE,PEACE'N'AXLEGREASE."></a>


[www.rolandrover.nl]

Re: vervolg verbruik RR

Geplaatst: za 03 mar 2007, 22:54
door Iris
ststststststst

Iris

Re: vervolg verbruik RR

Geplaatst: zo 04 mar 2007, 20:45
door Bart
Een 4.6 in een classic???
Welke gek bedenkt zo iets ????

Bart....van Legend.

Re: vervolg verbruik RR

Geplaatst: ma 05 mar 2007, 13:46
door Iris
Natuurlijk daar heb je gelijk in veel te groot vermogen,maar goed deze schoonheid heeft deze moter
Maar als je alles er goed op aan past zal het verder geen problemen geven lijkt mij zo de RR wordt vanaf het chassis (gegalvaniseerd) helemaal weer opgebouwd
Ik zal de wagen puur als extra gaan gebruiken (als alles doorgaat)en mijn top op de weg is hooguit 110 maar meestal 90 a 100
Maar ik hoor graag jouw evt tegenstand hiet tegen alle info is bij mij welkom kijk ik rij een 90 en een RRC maar heb de ballen verstand van auto's wat dat betreft ben ik natuurlijk een prutsmuts jij hebt al meer RR in je leven voorbij zien komen dus vertel het me maar,graag zelfs
Ik heb met m'n eerste RRC gewoon heel erg veel geluk gehad en ik begrijp heel goed dat het heel anders kan, deze RR staat bij de zelfde verkoper en daar heb ik een erg goed vertrouwen in
Maar een voordel ik weet wat ik nu heb(prima RRC) en wie weet waar ik mee verder rij of niet

Iris

Re: vervolg verbruik RR

Geplaatst: ma 05 mar 2007, 14:32
door Marco (Euippe)
Hmm, een 4.6 liter V8 uit een 2000-er P38 heeft toch een Bosch motor-management systeem? En dat is niet tune-baar... Tenzij ze d'r een nieuw / ander motor-management systeem in hebben gehangen, maar dat lijkt me vragen om moeilijkheden. Het systeem is daarentegen behoorlijk goed. =)

Re: vervolg verbruik RR

Geplaatst: ma 05 mar 2007, 20:40
door Bart
Hoezo een 4.6 niet tunebaar? Alles is te tunen......

Zelf rijdt ik momenteel met Legend, een 4,8 liter (iets opgeboorde 4.6) met gewijzigde zuigers en nokkenassen...en nog wat dingetjes......

Hij is weer helemaal terug bij basic...alles waar Bosch op staat ligt in de vuilnisbak. De ontsteking is terug veranderd naar een conventioneel apparaat. Het hele injectiesysteem is vervangen door een gasmengstuk op de inlaat. Scheelde ook weer in de ruimte, de benzinetank heeft plaats gemaakt voor de lier, en een 2e LPG tank. En dat met een aangepaste uitlaat...met wat ander buizenwerk...ongeveer 320 pk.

Maar het heeft wel wat te veel vermogen, ben aan m'n 3e achterdiff. bezig, de vijfbak is al weer vervangen door een LT95 4-bak, alles lag zo'n beetje los in die bak.... De vierbak was voorzien van een overdrive....maar die is bij een stoplichtsprintje uitelkaar gesprongen. Hat probleem van de aandrijving heb ik nu opgelost door 33" banden te monteren, waarbij de auto nu zo'n 100 km/u loopt bij 2800 rpm. (bijna ideaal) (120 km/u bij 3200 rpm).

Dat probleem zul je wel niet voor je kiezen krijgen, maar zo'n 4.6 is een erg gevoelig blok. Ten eerste komt het vrij nauw met de koeling, anders kun je binnen de kortste keren het blok weer vervangen... ze staan erom bekend.....
Zolang je met een fluwele voetje rijdt zal er niet veel mis gaan.... maar mocht je je eens laten uitlokkken door zo'n malloot in een boomklevertje dan zou dat wel eens te kosten van de aandrijflijn of bak kunnen gaan.....die zijn niet gemaakt op dit geweld.
Ook weet ik niet hoe betrouwbaar de electro nog is, na ombouw. Ook deze stond al niet bekend om z'n storingsongevoeligheid....zou Lucas kunnen zijn!

Als je zelf niet handig bent....tja ik weet niet....

Groet Bart, die wel benieuwd is.......
(van Legend en Partner)

Re: vervolg verbruik RR

Geplaatst: di 06 mar 2007, 13:30
door Iris
dank je Bart

Iris