V8: afslaan bij warme motor
Geplaatst: di 27 feb 2007, 23:30
LS.,
follow up voor wie er wat aan heeft.....
Zie post: lotgenoot? en lotgenoot II (9 -14 feb 2007)
Ik geloof dat het rare ontstekingsprobleem is opgelost:
In de verdelerkap met optische electronische ontsteking roteert een schijf met 8 gaatjes (signaal naar de bougies).
Vlak onder deze schijf lopen 3 draadjes (+,- en signaal). De draadjes lopen o.m. naar de bobine.
Normaliter worden ze door een klemmetje uit de buurt van het roterende deel gehouden. Op één of andere manier was er aan de draden getrokken en deze waren ''opgespannen" in de verdeler tot tegen de onderkant van het schijfje.
Het roterende schijf had de draadjes vervolgens bijna helemaal doorgeslepen en uiteindelijk kortsluiting veroorzaakt..
Nu alles weer op zijn plaats terug zit lijkt het probleem van inhouden, hikken en afslaan bij een warme motor voorbij!!
(eerllijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik de WW gebeld heb nadat alle stroom naar de onstseking was uitgevallen)
Groet, Rogier
follow up voor wie er wat aan heeft.....
Zie post: lotgenoot? en lotgenoot II (9 -14 feb 2007)
Ik geloof dat het rare ontstekingsprobleem is opgelost:
In de verdelerkap met optische electronische ontsteking roteert een schijf met 8 gaatjes (signaal naar de bougies).
Vlak onder deze schijf lopen 3 draadjes (+,- en signaal). De draadjes lopen o.m. naar de bobine.
Normaliter worden ze door een klemmetje uit de buurt van het roterende deel gehouden. Op één of andere manier was er aan de draden getrokken en deze waren ''opgespannen" in de verdeler tot tegen de onderkant van het schijfje.
Het roterende schijf had de draadjes vervolgens bijna helemaal doorgeslepen en uiteindelijk kortsluiting veroorzaakt..
Nu alles weer op zijn plaats terug zit lijkt het probleem van inhouden, hikken en afslaan bij een warme motor voorbij!!
(eerllijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik de WW gebeld heb nadat alle stroom naar de onstseking was uitgevallen)
Groet, Rogier