Pagina 1 van 1

stationair toerental V8

Geplaatst: do 19 jun 2003, 12:20
door Ad
even terugkomend op het onderwerp van een veel te langzaam terugvallend toerental bij warme motor een paar pagina's terug..

Welke membranen bedoel je hieronder Dennis?

-------------------------------------------------------------------------
Ik denk niet dat het probleem hierin zit.
De mogelijkheden die ik nu nog zie zijn eventueel lekke membranen (hoewel hij dan ook onregelmatig zou lopen), of dat zuiger(s) in de carbs in de onderste stand wat zwaarder lopen.

Dennis B.
------------------------------------------------------------------------

Re: stationair toerental V8

Geplaatst: vr 20 jun 2003, 00:52
door Dennis101
Ad,

Sorry, ik vergeet wel eens terug te bladeren.
Het ergste is nog dat ik je even op het verkeerde been heb gezet, een SU carb heeft natuurlijk geen membraan zoals de Stromberg, maar werkt met een zuiger in een kamer.
Hier mogen natuurlijk geen beschadigingen in zitten, waardoor de zuiger kan aanlopen of schranken.

Dennis B.

Re: stationair toerental V8

Geplaatst: vr 20 jun 2003, 12:33
door Ad
er zaten overigens wel een soort van "ventielen"? in de gasklep.. Iets met een klepje en een veertje (?)

Re: stationair toerental V8

Geplaatst: zo 22 jun 2003, 03:29
door Dennis101
Dat klopt,
Dit is het ventiel die ervoor zorgt dat de onderdruk niet te hoog wordt bij het afremmen op de motor.
Het voordeel hiervan is dat als je bv bij het afdalen van een heuvel je gas loslaat, de onderdruk in het spruitstuk nogal hoog op kan lopen, waardoor er teveel brandstof wordt toegevoerd, en dit wordt door dit ventiel voorkomen.
Het ventiel opent bij een te hoge onderdruk, waardoor de onderdruk in het spruitstuk beperkt blijft.

Dennis B.

Re: stationair toerental V8

Geplaatst: ma 23 jun 2003, 15:48
door Ad
ik zag dat hier aan gesoldeerd is bij mij. Klopt dit?
kan dit misschien de oorzaak van mijn probleem zijn?