verslag RDW identiteitsonderzoek ter plekke
Geplaatst: vr 23 feb 2007, 00:18
Afgelopen dinsdagmorgen had ik een afspraak met de meneer van de RDW voor een identiteitskeuring op locatie. Het ging hierbij dan wel om de 107".
Om half 9 stond de man bij de schuur waar ik aan het klussen ben. Hij kwam me bekend voor, en hij was inderdaad aanwezig bij de ambukeuring in juli, toen het helemaal mis ging. Hij herinnerde het zich niet, dus ik wilde de sfeer ook maar niet bederven
Toen hij de 107" zag, vond hij het zelfs een leuke auto. Uit zn mapje komen een aantal papieren tevoorschijn, met informatie de ze al hadden in hun register. Eigenlijk was alles bekend, op het motornummer na.
Het chassisnummer werd gecontroleerd en goedgekeurd. Het motornummer werd vervolgens op het formulier gezet. Vervolgens werden uiterlijke kenmerken als kleur genoteerd. Na een minuut of 10 was de verzegeling aan de beurt. Het kabeltje was maar 15 centimeter lang, dus lang niet genoeg om om een hele chassisbalk te kunnen. Uiteindelijk vond hij een gaat, waar het wel paste. Het is uiteindelijk het verstevigingsplaatje aan de rechter achterste veerhand geworden. Daar zitten een paar verstevigingsribben in de breedterichting, en ééntje had een gaat.
Vervolgens vroeg ik wat ik nou wel en niet mag met het chassis. Hij zei letterlijk, je mag alles doen, zolang je het loodje maar behoud, en het deel van het chassis met het chassisnummer maar bewaard. Als tip gaf hij aan dat ik veel foto's moest maken. Het idee is toch om van bijvoorbeeld een minerva een half chassis aan te lassen, dus dat kwam goed van pas.
Overigens was de vorige eigenaar niet meer bekend bij de RDW, dus dat weet ik nu ook.
Na 20 minuten was hij weer klaar. Rekening; 142 euro. 100 euro voorrijkosten, en 42 euro voor het onderzoek. Al met al dus in 6 dagen 284,- kwijt aan de RDW.
Voorlopig hoop ik van ze af te zijn, en dat ziet er wel naar uit.
Als de 107" klaar is, dan ga ik naar de RDW en dan controleren ze de staat van het chassis. Het was geen invoerkeuring zoals met een ambu, maar wel iets vergelijkbaars. De papieren hebben ze dan in de kast liggen, zodat ze precies weten wat er aan de hand is. Sommige papieren schijnen er jaren lang te liggen, dus ik heb geen haast. Overigens komt er tegen die tijd weer een rekening van rond de 140 euro, maar dan mag hij wel de weg weer op.
Het half uurtje dat ik nog over had voor ik naar school moest heb ik gebruikt om de bouten van de hardtop los te maken. Ook heb ik alvast de linker wing gedemonteerd en de onderdelen genummerd en "gecatalogiseerd". Over 2 maanden weet ik vast niet meer hoe alle draden ook al weer zaten, dus dat is een goeie zaak.
Na school hielp een vriend even met de hardtop er af halen, maar dat ding was nog zwaarder dan ik dacht ! Met veel moeite hebben we hem uiteindelijk toch eraf gekregen. Toen heb ik meteen maar even de twee luiken van de accubak/dieseltank gedemonteerd, en de plaat die daartussen zit. Op één deel kijk je dus nu al met gemak naar beneden. Het chassis op dat punt ziet er goed uit. Als je naar voren kijkt, word het snel minder. Nu de rest nog !
Eerst morgenmiddag een weekje op een welverdiende wintersport.
Met andere woorden; ik zie/spreek/lees jullie over ruim een week weer !!
Groeten,
Gert
Om half 9 stond de man bij de schuur waar ik aan het klussen ben. Hij kwam me bekend voor, en hij was inderdaad aanwezig bij de ambukeuring in juli, toen het helemaal mis ging. Hij herinnerde het zich niet, dus ik wilde de sfeer ook maar niet bederven

Toen hij de 107" zag, vond hij het zelfs een leuke auto. Uit zn mapje komen een aantal papieren tevoorschijn, met informatie de ze al hadden in hun register. Eigenlijk was alles bekend, op het motornummer na.
Het chassisnummer werd gecontroleerd en goedgekeurd. Het motornummer werd vervolgens op het formulier gezet. Vervolgens werden uiterlijke kenmerken als kleur genoteerd. Na een minuut of 10 was de verzegeling aan de beurt. Het kabeltje was maar 15 centimeter lang, dus lang niet genoeg om om een hele chassisbalk te kunnen. Uiteindelijk vond hij een gaat, waar het wel paste. Het is uiteindelijk het verstevigingsplaatje aan de rechter achterste veerhand geworden. Daar zitten een paar verstevigingsribben in de breedterichting, en ééntje had een gaat.
Vervolgens vroeg ik wat ik nou wel en niet mag met het chassis. Hij zei letterlijk, je mag alles doen, zolang je het loodje maar behoud, en het deel van het chassis met het chassisnummer maar bewaard. Als tip gaf hij aan dat ik veel foto's moest maken. Het idee is toch om van bijvoorbeeld een minerva een half chassis aan te lassen, dus dat kwam goed van pas.
Overigens was de vorige eigenaar niet meer bekend bij de RDW, dus dat weet ik nu ook.
Na 20 minuten was hij weer klaar. Rekening; 142 euro. 100 euro voorrijkosten, en 42 euro voor het onderzoek. Al met al dus in 6 dagen 284,- kwijt aan de RDW.
Voorlopig hoop ik van ze af te zijn, en dat ziet er wel naar uit.
Als de 107" klaar is, dan ga ik naar de RDW en dan controleren ze de staat van het chassis. Het was geen invoerkeuring zoals met een ambu, maar wel iets vergelijkbaars. De papieren hebben ze dan in de kast liggen, zodat ze precies weten wat er aan de hand is. Sommige papieren schijnen er jaren lang te liggen, dus ik heb geen haast. Overigens komt er tegen die tijd weer een rekening van rond de 140 euro, maar dan mag hij wel de weg weer op.
Het half uurtje dat ik nog over had voor ik naar school moest heb ik gebruikt om de bouten van de hardtop los te maken. Ook heb ik alvast de linker wing gedemonteerd en de onderdelen genummerd en "gecatalogiseerd". Over 2 maanden weet ik vast niet meer hoe alle draden ook al weer zaten, dus dat is een goeie zaak.
Na school hielp een vriend even met de hardtop er af halen, maar dat ding was nog zwaarder dan ik dacht ! Met veel moeite hebben we hem uiteindelijk toch eraf gekregen. Toen heb ik meteen maar even de twee luiken van de accubak/dieseltank gedemonteerd, en de plaat die daartussen zit. Op één deel kijk je dus nu al met gemak naar beneden. Het chassis op dat punt ziet er goed uit. Als je naar voren kijkt, word het snel minder. Nu de rest nog !
Eerst morgenmiddag een weekje op een welverdiende wintersport.
Met andere woorden; ik zie/spreek/lees jullie over ruim een week weer !!
Groeten,
Gert