RDW keuring ambu
Geplaatst: wo 14 feb 2007, 18:58
Geslaagd !!!!
Vanmorgen was ik op tijd aanwezig, en toch nog 5 wachtenden voor me. Er waren twee keurmeesters bezig in hal 2, dus het schoot toch nog wel op.
De baliemevrouw vulde na het zien van mijn bling bling certificaat van de heritage motoring centre 1979 in op het werkvoorbereidingsformulier.
Na een paar uur wachten, was ik om 12:10 aan de beurt.
Eenmaal binnen werd me gezegd dat ze deze auto nog even zouden doen voordat het pauze was. Eentje begon met het papierwerk, de andere begon alvast aan het "bodemonderzoek". De keurmeester in lane 3 was klaar, en hij kwam nog even helpen voor de pauze.
Deze derde keurmeester vertelde dat hij vroeger bij het derde echelon in Utrecht zat. Het derde echelon was verantwoordelijk voor het vervangen van onderdelen die door het eerste en tweede echelon niet meer gedaan konden worden. Hij wist me dus veel te vertellen over die ambu's in diensttijd, en hij vond de mijne dan ook leuk om te zien.
Keurmeester drie in de auto, keurmeester twee eronder;
Speling op voor en achteras prima, bladveren prima, verlichting prima, zittingen prima, gordels prima, aandrijflijn prima, nummers prima...
Totdat keurmeester 1 begon te mekkeren over het typegoedkeur. Meteen schoot de gedachte van afgelopen juli weer door mn hoofd, en ik hoopte dat ze me niet weer hetzelfde geintje zouden flikken. Dit keer was ik echter beter voorbereid dan de vorige keer: Certificaat van de heritage motoring centre, uittreksel van de fabrieksgegevens via mr. Pagan, brief van mr. Pagan, kopie van het kentekenbewijs van Bas Wit, omdat hij een ambu op personenkenteken heeft staan.
Maargoed, de keuring ging verder;
Het was nu echt half 1, en dus pauzetijd voor de heren. En je weet het, pauze én 5 uur is voor ambtenaren heilig, daar moet je niet aan gaan zitten. Vanuit de kantine riepen de andere keurmeesters waarom ze nou toch niet kwamen. Keurmeester drie (van het echelon) stapte in de ambu en reed naar het volgende onderdeel.
Remmen voor prima, remmen achter prima, en dat allebei zonder een draaiende motor en dus ook zonder vacuumbekrachtiging.
Keurmeester drie vroeg ik hoe ze het gingen doen met de handrem, want dat mocht niet op de rollenbank. Dat beaamde hij. Toen ik vertelde dat hij er de vorige keer wel doorheen kwam, en ik er nieuwe remschoenen in heb gezet en het geheel heb afgesteld "vond hij het allemaal wel goed" (met in gedachte dat het wel 6 over half 1 was!). De keuring is nog nooit zo snel verlopen, dus ik had een prima tijd uitgekozen. Roetmeting hoefde niet, omdat ook de keurmeester van mening was dat de papieren die ik had meegebracht geldig waren en dat dus 1979 op het kenteken zou komen te staan. Wel is overal een kopie van gemaakt, en is er een stempel op gezet.
Toen weer terug naar de heisa van het typegoedkeur. Typegoedkeur Land0036 klopte niet volgens de keurmeester, ook al was de ambu van Bas Wit hierop wél goedgekeurd. Het probleem zat hem in het feit dat bij Land0036 staat dat er vijf deuren zijn. De achterste deuren tellen samen als één, waardoor ik een drideurs heb.
Hoe ze het gedaan hebben weet ik niet, maar de kentekenpapieren werden in orde gemaakt.
Het enige nadeel is dat ze als type de gegevens van de heritage motoring centre hebben overgenomen, wat zoiets is als "Landrover SerieIII 109" Basic Model". En dus niet Landrover 109" Ambulance. Ergens vind ik dit erg jammer, maar misschien is dat een compromis voor het invoeren van een toch vrij uniek model. Ook na aandringen en veel opzoeken in vergeelde mappen vol met nog vergeeldere documenten konden ze er niet meer van maken dan dit. Het probleem zit hem overigens in het feit dat ik een van de zeer weinige ambu's heb die op personenkenteken staan, en dus is niks, maar dan ook niks vergelijkbaar met ambu's op bedrijfskenteken.
Papieren heb ik opgehaald aan de balie, en ook de Douane was geen enkel punt.
Morgen of overmorgen krijg ik de APK uitslag in de bus, en binnen 3 werkdagen krijg ik het volledige rapport binnen waarmee ik dus mn platen kan aanvragen.
Ik ben in tijden niet zo blij geweest, je zou het bijna blijheid van verliefdheid kunnen noemen. En dat op 14 februari !!
Vanmiddag heb ik hééééérlijk gereden, alleen boven de 80 op de snelweg vond ik het toch wel erg onaangenaam worden. Dat zal wel wennen denk ik
.
Ambu staat op het pad, voor moeders nieuwe leaseauto (nieuwe Honda Civic). Het past maar net !
Ik prik dit even snel, omdat ik meteen weer weg moest (oppassen). Ik zit nu op een geleende laptop, dus de foto's volgen vanavond laat of morgen !
Leuk verhaal tussendoor;
Voor ons stond een man met zo'n amerikaanse geimporteerde sloeberbak. Hij zat de hele tijd op een overigens humoristische manier mn ambu in de zeik te nemen.
"Wat een frikandellenauto is dat zeg"
"Je kunt beter een bestelbusje kopen, maar geen Hyundai hoor ! "
"Heb je dat kenteken nodig om naar de sloop te rijden? "
Affijn, de manier waarop hij het bracht maakte het wel leuk.
Toen ik aan de beurt was, was hij natuurlijk klaar, en wat denk je... hij was niet door de keuring gekomen ! Iets met de uitlaten, met de gasinstallatie en een van de lampen deed het niet. Zijn grijns vooraf, werd nu zichtbaar op mijn gezicht.
Voor de amburijders: het ambu-elfje blijkt na e-mail contact met de beeksehoeve getrouwd, en wenste geen contact met mij te hebben, hahahaha
Groeten,
Gert,
Die even snel moet prikken, maar toch ontzéééééééttend verliefd is
Vanmorgen was ik op tijd aanwezig, en toch nog 5 wachtenden voor me. Er waren twee keurmeesters bezig in hal 2, dus het schoot toch nog wel op.
De baliemevrouw vulde na het zien van mijn bling bling certificaat van de heritage motoring centre 1979 in op het werkvoorbereidingsformulier.
Na een paar uur wachten, was ik om 12:10 aan de beurt.
Eenmaal binnen werd me gezegd dat ze deze auto nog even zouden doen voordat het pauze was. Eentje begon met het papierwerk, de andere begon alvast aan het "bodemonderzoek". De keurmeester in lane 3 was klaar, en hij kwam nog even helpen voor de pauze.
Deze derde keurmeester vertelde dat hij vroeger bij het derde echelon in Utrecht zat. Het derde echelon was verantwoordelijk voor het vervangen van onderdelen die door het eerste en tweede echelon niet meer gedaan konden worden. Hij wist me dus veel te vertellen over die ambu's in diensttijd, en hij vond de mijne dan ook leuk om te zien.
Keurmeester drie in de auto, keurmeester twee eronder;
Speling op voor en achteras prima, bladveren prima, verlichting prima, zittingen prima, gordels prima, aandrijflijn prima, nummers prima...
Totdat keurmeester 1 begon te mekkeren over het typegoedkeur. Meteen schoot de gedachte van afgelopen juli weer door mn hoofd, en ik hoopte dat ze me niet weer hetzelfde geintje zouden flikken. Dit keer was ik echter beter voorbereid dan de vorige keer: Certificaat van de heritage motoring centre, uittreksel van de fabrieksgegevens via mr. Pagan, brief van mr. Pagan, kopie van het kentekenbewijs van Bas Wit, omdat hij een ambu op personenkenteken heeft staan.
Maargoed, de keuring ging verder;
Het was nu echt half 1, en dus pauzetijd voor de heren. En je weet het, pauze én 5 uur is voor ambtenaren heilig, daar moet je niet aan gaan zitten. Vanuit de kantine riepen de andere keurmeesters waarom ze nou toch niet kwamen. Keurmeester drie (van het echelon) stapte in de ambu en reed naar het volgende onderdeel.
Remmen voor prima, remmen achter prima, en dat allebei zonder een draaiende motor en dus ook zonder vacuumbekrachtiging.
Keurmeester drie vroeg ik hoe ze het gingen doen met de handrem, want dat mocht niet op de rollenbank. Dat beaamde hij. Toen ik vertelde dat hij er de vorige keer wel doorheen kwam, en ik er nieuwe remschoenen in heb gezet en het geheel heb afgesteld "vond hij het allemaal wel goed" (met in gedachte dat het wel 6 over half 1 was!). De keuring is nog nooit zo snel verlopen, dus ik had een prima tijd uitgekozen. Roetmeting hoefde niet, omdat ook de keurmeester van mening was dat de papieren die ik had meegebracht geldig waren en dat dus 1979 op het kenteken zou komen te staan. Wel is overal een kopie van gemaakt, en is er een stempel op gezet.
Toen weer terug naar de heisa van het typegoedkeur. Typegoedkeur Land0036 klopte niet volgens de keurmeester, ook al was de ambu van Bas Wit hierop wél goedgekeurd. Het probleem zat hem in het feit dat bij Land0036 staat dat er vijf deuren zijn. De achterste deuren tellen samen als één, waardoor ik een drideurs heb.
Hoe ze het gedaan hebben weet ik niet, maar de kentekenpapieren werden in orde gemaakt.
Het enige nadeel is dat ze als type de gegevens van de heritage motoring centre hebben overgenomen, wat zoiets is als "Landrover SerieIII 109" Basic Model". En dus niet Landrover 109" Ambulance. Ergens vind ik dit erg jammer, maar misschien is dat een compromis voor het invoeren van een toch vrij uniek model. Ook na aandringen en veel opzoeken in vergeelde mappen vol met nog vergeeldere documenten konden ze er niet meer van maken dan dit. Het probleem zit hem overigens in het feit dat ik een van de zeer weinige ambu's heb die op personenkenteken staan, en dus is niks, maar dan ook niks vergelijkbaar met ambu's op bedrijfskenteken.
Papieren heb ik opgehaald aan de balie, en ook de Douane was geen enkel punt.
Morgen of overmorgen krijg ik de APK uitslag in de bus, en binnen 3 werkdagen krijg ik het volledige rapport binnen waarmee ik dus mn platen kan aanvragen.
Ik ben in tijden niet zo blij geweest, je zou het bijna blijheid van verliefdheid kunnen noemen. En dat op 14 februari !!
Vanmiddag heb ik hééééérlijk gereden, alleen boven de 80 op de snelweg vond ik het toch wel erg onaangenaam worden. Dat zal wel wennen denk ik

Ambu staat op het pad, voor moeders nieuwe leaseauto (nieuwe Honda Civic). Het past maar net !
Ik prik dit even snel, omdat ik meteen weer weg moest (oppassen). Ik zit nu op een geleende laptop, dus de foto's volgen vanavond laat of morgen !
Leuk verhaal tussendoor;
Voor ons stond een man met zo'n amerikaanse geimporteerde sloeberbak. Hij zat de hele tijd op een overigens humoristische manier mn ambu in de zeik te nemen.
"Wat een frikandellenauto is dat zeg"
"Je kunt beter een bestelbusje kopen, maar geen Hyundai hoor ! "
"Heb je dat kenteken nodig om naar de sloop te rijden? "
Affijn, de manier waarop hij het bracht maakte het wel leuk.
Toen ik aan de beurt was, was hij natuurlijk klaar, en wat denk je... hij was niet door de keuring gekomen ! Iets met de uitlaten, met de gasinstallatie en een van de lampen deed het niet. Zijn grijns vooraf, werd nu zichtbaar op mijn gezicht.
Voor de amburijders: het ambu-elfje blijkt na e-mail contact met de beeksehoeve getrouwd, en wenste geen contact met mij te hebben, hahahaha
Groeten,
Gert,
Die even snel moet prikken, maar toch ontzéééééééttend verliefd is
