Pagina 1 van 1

olie?? mag dat??

Geplaatst: ma 16 jun 2003, 17:23
door Bob
Hallo allemaal,

Ik, trotse eigenaar van, een inmiddels gele, 110 68 ex-army, heb een vraag.
Rechts voor heb ik mijn zwarte dopje, hub cap, losgehaald en daar liep olie uit. Mijn idee was dat dat niet goed is omdat ik de lagers, hub bearings, met vet had behandeld. De olie is dus uit mijn swivel ball naar mijn stub axle gegaan en daar heeft het zich verspreid. Zover dacht ik dat ik een probleem had maar..... De verkoper van mijn onderdelen vertelde mij dat de hub bearings gesmeerd werden door de olie uit de swivels.... Klopt dat?? en is dat bij de 110 van 86 zo? Zo ja waarom is de linkerkant dan droog als ik daar de hub cap loshaal en is het nietzo dat de seal tussen de swivel ball en de outer halfschaft section kapot is. Voor de compleetheid: ik heb een messing ring tussen de outer halfshaft section en de stub axle.
Ik ben dus een beetje aan het twijvelen en zet de zooi nog niet in elkaar tot ik zeker weet wat goed is enzo.

Ik hoop dat jullie het verhaal begrijpen, alvast bedankt.

ALOHA Bob

ps: alle technische termen zijn in goede samenwerking met Haynes overgetypt.

Re: olie?? mag dat??

Geplaatst: di 17 jun 2003, 18:15
door Bart Doeswijk
Mmm, ik snap precies wat je bedoelt, maar ik weet niet of dit type auto een olie keering bezit op die plek om olie en vet te scheiden, sorrie

Bart, SIIa 1966

Re: olie?? mag dat??

Geplaatst: di 17 jun 2003, 22:17
door wilberth
wilberth die ook de ballen verstand heeft van devenders weet wel dat het bij de series heel normaal is dat het vet (bij lager montage ook door mij braaf teogevoegd) uiteindelijk vervangen wordt door de olie uit de swivels, er zit nl geen kering tussen.
Aangezien de defenders er toch nogal op lijken zou ik me er geen zorgen overr maken (olie smeert immers ook dus er gaat niets mis)

blijft de vraag of LR het ook in de defenders zo bedoelt heeft,

Ik zou denken van wel.

Groet, Wilberth