Stage One; een paar vragen
Geplaatst: za 10 feb 2007, 16:59
Prikkers,
Vanmorgen ben ik naar Aaldering in Brummen geweest om eens te kijken naar de Stage One die ze te koop hebben. (16.000 km op de teller, ex-CH brandweer)
Wel, deze auto is dus echt erg mooi. De mooiste klassieke LaRo die ik de laatste weken heb gezien (en dat zijn er nog al wat). Er zit een map met documentatie bij die teruggaat tot aan de bestelbon (of hoe ze in het Duits zoiets noemen). De hele historie is helemaal bijgehouden, zelfs een rittenboekhouding zit er bij.
Goed, Aaldering vraagt er de hoofdprijs voor, maar zo op het oog hoeft er niet veel te gebeuren. Die Zwitsers vervingen zelfs allerlei rubber onderdelen "want het zou kunnen gaan lekken door uitdroging"(...)
Ik heb er nog niet mee gereden, komt over anderhalve week (vakantie). Enfin, voordat ik mezelf helemaal verlies in de 'noodzaak' van het aanschaffen, eerst nog wat vragen voor de deskundigen:
* Voorin zitten rolgordels, achter niet; ik zag ook geen bevestigingspunten. Noch aan de stijl, noch aan de bodem o.i.d. Heeft iemand ervaring met gordels achterin een Stage One?
* Ik ben ongeveer 1.85 lang, met een normaal postuur en ondanks dat kon ik mijn benen met moeite kwijt: koppeling bedienen = knieƫn stoten tegen de achterkant van het stuur. Bestaat de mogelijkheid om de sledes van de stoelverstelling naar achteren te verplaatsen (bij een Defender schijnt het wel te kunnen).
* Zijn er nog zaken waar ik tijdens de proefrit specifiek op moet letten? Dus, typisch Stage One-gerelateerde geluiden en / of kwalen / zwaktes?
Alvast bedankt!
Menno
Vanmorgen ben ik naar Aaldering in Brummen geweest om eens te kijken naar de Stage One die ze te koop hebben. (16.000 km op de teller, ex-CH brandweer)
Wel, deze auto is dus echt erg mooi. De mooiste klassieke LaRo die ik de laatste weken heb gezien (en dat zijn er nog al wat). Er zit een map met documentatie bij die teruggaat tot aan de bestelbon (of hoe ze in het Duits zoiets noemen). De hele historie is helemaal bijgehouden, zelfs een rittenboekhouding zit er bij.
Goed, Aaldering vraagt er de hoofdprijs voor, maar zo op het oog hoeft er niet veel te gebeuren. Die Zwitsers vervingen zelfs allerlei rubber onderdelen "want het zou kunnen gaan lekken door uitdroging"(...)
Ik heb er nog niet mee gereden, komt over anderhalve week (vakantie). Enfin, voordat ik mezelf helemaal verlies in de 'noodzaak' van het aanschaffen, eerst nog wat vragen voor de deskundigen:
* Voorin zitten rolgordels, achter niet; ik zag ook geen bevestigingspunten. Noch aan de stijl, noch aan de bodem o.i.d. Heeft iemand ervaring met gordels achterin een Stage One?
* Ik ben ongeveer 1.85 lang, met een normaal postuur en ondanks dat kon ik mijn benen met moeite kwijt: koppeling bedienen = knieƫn stoten tegen de achterkant van het stuur. Bestaat de mogelijkheid om de sledes van de stoelverstelling naar achteren te verplaatsen (bij een Defender schijnt het wel te kunnen).
* Zijn er nog zaken waar ik tijdens de proefrit specifiek op moet letten? Dus, typisch Stage One-gerelateerde geluiden en / of kwalen / zwaktes?
Alvast bedankt!
Menno