lotgenoot II
Geplaatst: vr 09 feb 2007, 23:49
follow up:
het probleem is nog niet opgelost:
Ik heb nieuwe magnecor bougiekabels besteld. Omdat ze niet helemaal op maat zijn heb ik als eerste de kabel van bobine (MSD 2) naar verdeler vervangen.
Ik zag langs de nieuwe kabel dezelfde vonken als bij de oude kabels. In het donker als ik de kabel tussen mijn vingers houd is er een continue stroom van kleine vonkjes tussen mijn vingers en de kabel. Ik voel er overigens niets van.....
Zou het probleem wel in de kabels zitten vraag ik me af?
groet, Rogier
Specs vd bobine
Output Voltage: 45,000 Volts Maximum
Operating Voltage: 12VDC
Primary Resistance: 0.7 Ohms
Secondary Resistance: 4.7K Ohms
Turns Ratio: 100:1
Rogier Heide schreef:
>
> Beste Prikkers,
>
> Sinds enige maanden lees ik mee op jullie forum. Ik meld me
> vandaag voor de eerste keer want ik geloof dat ik lotgenoot
> ben geworden.
>
> ..Ik vond ze al prachtig die classic range rovers, maar "nog
> een project " zou toch een beetje te veel zijn van het goede..
>
> enfin ...bloed stroomt waar het niet gaan kan en dus....toch
> een project
>
> Ik heb sinds een half jaar een Range rover classic (1989 ) in
> mijn bezit. En hoe voorspelbaar: sinds die (impulsieve)
> aankoop heb ik nog weinig plezier beleefd aan de auto. Een
> eerste grondige inspectie leerde doorroestplekken in de
> carroserie, na grote beurt kreeg ik onderweg naar huis een
> afgevallen benzinetank, weer later langs de kant met een
> defect kontactslot, en andere kleiner ongemakken. Maar nu wil
> hij langzaam aan helemaal niet meer:
>
> Mijn vraag: wat zou de oorzaak kunnen zijn van inhouden vanaf
> 1500 rpm en zelfs afslaan na ongeveer 10-15 min rijden?
> Stationair blijft hij meestal wel lopen en het probleem lijkt
> temperatuur afhankelijk. Ik heb een volle gas tank, de auto
> heeft net een grote beurt heeft gekregen bij een erkende RRC
> monteur.
>
> onder de motorkap zit een v8 4.6l EFI op lpg, mallory unilite
> verdeler, hyfire ignition VI control, MSD 2 bobine en
> Magnecor KV85 bougiekabels. Bij aankoop liep de RR perfect en
> ook nu start hij heel makkelijk op gas. (het benzine systeem
> is niet in gebruik )
>
> Wanneer ik in het donker onder de motorkap kijk zie ik vonken
> in de bougiekappen, tussen de bougiekabels...
>
>
> groet en dank voor het lezen
>
> Rogier Heide,
het probleem is nog niet opgelost:
Ik heb nieuwe magnecor bougiekabels besteld. Omdat ze niet helemaal op maat zijn heb ik als eerste de kabel van bobine (MSD 2) naar verdeler vervangen.
Ik zag langs de nieuwe kabel dezelfde vonken als bij de oude kabels. In het donker als ik de kabel tussen mijn vingers houd is er een continue stroom van kleine vonkjes tussen mijn vingers en de kabel. Ik voel er overigens niets van.....
Zou het probleem wel in de kabels zitten vraag ik me af?
groet, Rogier
Specs vd bobine
Output Voltage: 45,000 Volts Maximum
Operating Voltage: 12VDC
Primary Resistance: 0.7 Ohms
Secondary Resistance: 4.7K Ohms
Turns Ratio: 100:1
Rogier Heide schreef:
>
> Beste Prikkers,
>
> Sinds enige maanden lees ik mee op jullie forum. Ik meld me
> vandaag voor de eerste keer want ik geloof dat ik lotgenoot
> ben geworden.
>
> ..Ik vond ze al prachtig die classic range rovers, maar "nog
> een project " zou toch een beetje te veel zijn van het goede..
>
> enfin ...bloed stroomt waar het niet gaan kan en dus....toch
> een project
>
> Ik heb sinds een half jaar een Range rover classic (1989 ) in
> mijn bezit. En hoe voorspelbaar: sinds die (impulsieve)
> aankoop heb ik nog weinig plezier beleefd aan de auto. Een
> eerste grondige inspectie leerde doorroestplekken in de
> carroserie, na grote beurt kreeg ik onderweg naar huis een
> afgevallen benzinetank, weer later langs de kant met een
> defect kontactslot, en andere kleiner ongemakken. Maar nu wil
> hij langzaam aan helemaal niet meer:
>
> Mijn vraag: wat zou de oorzaak kunnen zijn van inhouden vanaf
> 1500 rpm en zelfs afslaan na ongeveer 10-15 min rijden?
> Stationair blijft hij meestal wel lopen en het probleem lijkt
> temperatuur afhankelijk. Ik heb een volle gas tank, de auto
> heeft net een grote beurt heeft gekregen bij een erkende RRC
> monteur.
>
> onder de motorkap zit een v8 4.6l EFI op lpg, mallory unilite
> verdeler, hyfire ignition VI control, MSD 2 bobine en
> Magnecor KV85 bougiekabels. Bij aankoop liep de RR perfect en
> ook nu start hij heel makkelijk op gas. (het benzine systeem
> is niet in gebruik )
>
> Wanneer ik in het donker onder de motorkap kijk zie ik vonken
> in de bougiekappen, tussen de bougiekabels...
>
>
> groet en dank voor het lezen
>
> Rogier Heide,