V8 zomer / winterklep ?
Geplaatst: di 06 feb 2007, 19:54
Goeienavond, voor de techneuten onder ons een kort vraagje over mijn Laro.
Het is een '83 er 110 met de rover V8, hij loopt op benzine.
Motor start en loopt perfect.
Gedurende de afgelopen 2 dagen is het wat kouder; en speciaal in de ochtend, en vanmiddag ook in een sneeuwbui slaat soms de motor af.
In de stad treed het probleem niet op; bij wat afstanden buiten het dorp gaat het soms mis. De motor blijft na gas-los (op b.v. een rotonde of bij een stoplicht) nog een seconde wat onregelmatig lopen en valt dan uit.
Daarna starten-lopen. Geen probleem, dan loopt ie weer als een zonnetje.
Ik heb zelf het gevoel dat de carbs bevriezen. In de stad is de V8 best in staat de lucht onder de kap wat op te warmen; bij hogere snelheden wordt dat door de grotere doorstroming een stuk lastiger.
Nu zit er op het plastic koppelstuk na het luchtfilter een soort klep met de aansluiting voor een slangetje; die mij bedoeld lijkt om om te schakelen naar de "voorverwarmde" lucht die boven het spruitstuk kan worden aangezogen. Er zit echter niets op aangesloten; en ook in de workshop manual kan ik er niets over terugvinden. Wel zit er een klein metalen cilindertje tussen de beide cilinderkoppen, waarop een los stukje slang zit (te kort om de klep te bereiken.
Aan de andere kant van het cilindertje zit een slangetje naar de carburateurs.
Weet iemand of die klep daar inderdaad voor bedoelt is en of dat "cilindertje" inderdaad de sensor is ????
G-men
Het is een '83 er 110 met de rover V8, hij loopt op benzine.
Motor start en loopt perfect.
Gedurende de afgelopen 2 dagen is het wat kouder; en speciaal in de ochtend, en vanmiddag ook in een sneeuwbui slaat soms de motor af.
In de stad treed het probleem niet op; bij wat afstanden buiten het dorp gaat het soms mis. De motor blijft na gas-los (op b.v. een rotonde of bij een stoplicht) nog een seconde wat onregelmatig lopen en valt dan uit.
Daarna starten-lopen. Geen probleem, dan loopt ie weer als een zonnetje.
Ik heb zelf het gevoel dat de carbs bevriezen. In de stad is de V8 best in staat de lucht onder de kap wat op te warmen; bij hogere snelheden wordt dat door de grotere doorstroming een stuk lastiger.
Nu zit er op het plastic koppelstuk na het luchtfilter een soort klep met de aansluiting voor een slangetje; die mij bedoeld lijkt om om te schakelen naar de "voorverwarmde" lucht die boven het spruitstuk kan worden aangezogen. Er zit echter niets op aangesloten; en ook in de workshop manual kan ik er niets over terugvinden. Wel zit er een klein metalen cilindertje tussen de beide cilinderkoppen, waarop een los stukje slang zit (te kort om de klep te bereiken.
Aan de andere kant van het cilindertje zit een slangetje naar de carburateurs.
Weet iemand of die klep daar inderdaad voor bedoelt is en of dat "cilindertje" inderdaad de sensor is ????
G-men