Discovery remmen laatste
Geplaatst: ma 05 feb 2007, 21:07
Dag prikkers,
Heb nu alles weer aangesloten, nieuwe cylinders in de klauwen, revisie setjes gemonteerd, hoofdremcylinder geinspecteerd en geen beschadigingen gezien.
Alles gevuld en met vacuum ontlucht.
Helaas, ik krijg steeds pas druk bij de tweede keer pompen.
Het lijkt ook wel of de binnenste blokken van de achterkant steeds geheel loskomen.
Het betreft een Discovery 200 tdi remsysteem met schijven rondom, dubbelwerkende hoofdrem cylinder met 4 uitgangen. Voorste schijven hebben 4 cylinders en 2 pijpjes per klauw. (zit ook in oud RRC systeem)
Moet ik deze op een speciale manier ontluchten (het lijkt luchtvrij en ik heb minimaal 4 liter olie door het systeem gepompt dus ik kan me niet voorstellen dat er niog ergens lucht zit).
Of is mijn hoofdremcylinder niet goed meer ?
Ik trap het pedaal naar beneden, krijg dan wat druk en dan schiet de pedaal verder door. Bij 1 x extra pompen wordt hij keihard.
Groetjes
Hans
Heb nu alles weer aangesloten, nieuwe cylinders in de klauwen, revisie setjes gemonteerd, hoofdremcylinder geinspecteerd en geen beschadigingen gezien.
Alles gevuld en met vacuum ontlucht.
Helaas, ik krijg steeds pas druk bij de tweede keer pompen.
Het lijkt ook wel of de binnenste blokken van de achterkant steeds geheel loskomen.
Het betreft een Discovery 200 tdi remsysteem met schijven rondom, dubbelwerkende hoofdrem cylinder met 4 uitgangen. Voorste schijven hebben 4 cylinders en 2 pijpjes per klauw. (zit ook in oud RRC systeem)
Moet ik deze op een speciale manier ontluchten (het lijkt luchtvrij en ik heb minimaal 4 liter olie door het systeem gepompt dus ik kan me niet voorstellen dat er niog ergens lucht zit).
Of is mijn hoofdremcylinder niet goed meer ?
Ik trap het pedaal naar beneden, krijg dan wat druk en dan schiet de pedaal verder door. Bij 1 x extra pompen wordt hij keihard.
Groetjes
Hans