Terug van wegeweest
Geplaatst: do 01 feb 2007, 22:36
Beste Prikkers,
Na bijna een jaar weer terug op het Prikbord.
Na de nodige strubbelingen in mijn privéleven en de bijna verkoop van mijn 109 V8, gaat het nu weer lekker voor de wind.
Inmiddels verhuisd met hond en 109 van Heemskerk naar het mooie Waterland (tussen Amsterdam en Broek in Waterland). Heerlijk vrijstaand en een grote carpoort.
Gelijk ook maar weer de draad opgepakt met het opknappen van de 109. Alleen heeft de tijd hem (of haar natuurlijk ) geen goed gedaan. Ik wist dat de achterste heft van het chassis in een niet al te beste staat was, maar na het demonteren van de achterbak ben ik we een beetje boel geschrokken. Eigenlijk kan ik wel zeggen dat het achterste stuk zo rot als een mispel is .
In Engeland is o.a. al de achterbalk vervangen. Oude afgezaagd en een nieuwe over de stompen heengezet en vastgelast. Men is alleen vergeten om ook de bovenkant te lassen en de stompen goed tegen corrosie te behandelen met als gevolg dat het onderhuids heerlijk is gaan rotten.
Dus maar sparen voor een nieuw chassis. Tot die tijd alle onderdelen maar lekker demonteren en opknappen en t.z.t. weer gaan opbouwen. Wordt dus een lange termijn planning.
Zal dus de komende tijd wel jullie wel gaan bestoken met de nodige vragen .
René
Na bijna een jaar weer terug op het Prikbord.
Na de nodige strubbelingen in mijn privéleven en de bijna verkoop van mijn 109 V8, gaat het nu weer lekker voor de wind.
Inmiddels verhuisd met hond en 109 van Heemskerk naar het mooie Waterland (tussen Amsterdam en Broek in Waterland). Heerlijk vrijstaand en een grote carpoort.
Gelijk ook maar weer de draad opgepakt met het opknappen van de 109. Alleen heeft de tijd hem (of haar natuurlijk ) geen goed gedaan. Ik wist dat de achterste heft van het chassis in een niet al te beste staat was, maar na het demonteren van de achterbak ben ik we een beetje boel geschrokken. Eigenlijk kan ik wel zeggen dat het achterste stuk zo rot als een mispel is .
In Engeland is o.a. al de achterbalk vervangen. Oude afgezaagd en een nieuwe over de stompen heengezet en vastgelast. Men is alleen vergeten om ook de bovenkant te lassen en de stompen goed tegen corrosie te behandelen met als gevolg dat het onderhuids heerlijk is gaan rotten.
Dus maar sparen voor een nieuw chassis. Tot die tijd alle onderdelen maar lekker demonteren en opknappen en t.z.t. weer gaan opbouwen. Wordt dus een lange termijn planning.
Zal dus de komende tijd wel jullie wel gaan bestoken met de nodige vragen .
René