RDW blijft lekker thuis
Geplaatst: vr 26 jan 2007, 23:06
Vanmorgen en vanmiddag gebeld met de RDW, over de 107"
In de eerste instantie belde ik over de kentekenpapieren.
Aangezien 107" niet meer op naam staat, maar wel een slapend kenteken heeft, is het noodzakelijk met de 107" langs te komen. Dit mocht ook in de staat zijn zoals hij nu is. Hier gaan ze de auto controleren, en dan geven ze de kentekenpapieren af. Dit was 100 euro, inclusief kentekenpapieren.
Vervolgens zit ik nog met het chassisnummer, dat vast niet leesbaar genoeg is. Het ís wel leesbaar, maar het blijven ambtenaren. Hiervoor is dus een identiteitscontrole nodig, dit kost 42,00 euro. Vervolgens moet het chassisnummer opnieuw ingeslagen worden, dat kost 26,00.
Er werd mij geadviseerd voor een bedrag van 104,00 de RDW thuis te laten komen, althans, dat werd mij op de prikpagina geadviseerd. Na bellen blijkt dat ze niet voor 1 auto langskomen. Kortom, ik moet voor 60 euro een auto ambulance gaan huren, een zware auto zoeken, naar de RDW enzovoort. Daarnaast duurt het ruim een maand voor dat ik terecht kan.
Als ik na die 200+ euro de auto gerestaureerd en APK gekeurd moet worden, ben ik ondanks het bedrag tevreden.
De RDW'ers moeten nu wel heel erg hun best doen bij de ambu willen ze nog in een goed daglicht komen te staan bij mij, maar dat ter zijde.
Het herinslaan van het chassisnummer gebeurt op een andere plek van het chassis, en dat is maar goed ook. Zoals op vorige foto's is te zien, is het chassisdeel vanaf het bulkhead in slechte staat. De "voorpoten" zijn enorm slecht, het onderste deel van deze balken bestaat bijvoorbeeld al niet meer.
Al met al is het dus handiger om op zoek te gaan naar een deel van een ander chassis, en dat er aan te lassen. Uitwisselbaarheid met S2, S3 voorstukken moet ik nog even uitzoeken. Ik dacht dat er ook nieuwe halve chassis werden gemaakt, maar de site kan ik even niet vinden.
Een aantal vragen;
-Mag ik de deuren en de motorkap alvast restaureren ?
-De hardtop, mag die al verwijderd worden of hebben ze dat nodig voor een identiteitsonderzoek ?
-Wat zou een gunstige plek van het chassis zijn om het nummer in te laten slaan? (de rest van het chassis is vooralsnog in goede staat).
Kortom, ik moet nu misschien tot half maart wachten voor ik aan de gang kan, en ik zoek dus dingen waarmee ik die tijd op kan vullen. De deuren en de motorkap zullen wel de nodige tijd vragen, aangezien ik die misschien "alvast" wil spuiten en verder monteren met alle nieuwe rubbers e.d.
Januari 2008 word de schuur ontruimd, en voor die tijd wilde ik de auto toch wel gedemonteerd hebben, en toch minstens wel bezig te zijn met het chassis.
Het wonderbaarlijke is dat de achterkant van de auto, d.w.z. van bulkhead naar achter, in prima staat is. Van binnen lijkt hij als nieuw, en van beneden ziet het er zeker niet verkeerd uit. Het mos noem ik maar gewoon decoratie.
Nu maar hopen dat de RDW begrijpt dat ik voor meerdere dingen in één keer ga komen, en niet dat ik daar sta en dat ze niet wisten dat ik óók de kentekenpapieren wilde aanvragen bijvoorbeeld.
Het valt me tot nu toe nog niet mee,... maar ik houd moed !
Hermen's brochures slepen mij er ongetwijfeld doorheen.
Groeten,
Gert
In de eerste instantie belde ik over de kentekenpapieren.
Aangezien 107" niet meer op naam staat, maar wel een slapend kenteken heeft, is het noodzakelijk met de 107" langs te komen. Dit mocht ook in de staat zijn zoals hij nu is. Hier gaan ze de auto controleren, en dan geven ze de kentekenpapieren af. Dit was 100 euro, inclusief kentekenpapieren.
Vervolgens zit ik nog met het chassisnummer, dat vast niet leesbaar genoeg is. Het ís wel leesbaar, maar het blijven ambtenaren. Hiervoor is dus een identiteitscontrole nodig, dit kost 42,00 euro. Vervolgens moet het chassisnummer opnieuw ingeslagen worden, dat kost 26,00.
Er werd mij geadviseerd voor een bedrag van 104,00 de RDW thuis te laten komen, althans, dat werd mij op de prikpagina geadviseerd. Na bellen blijkt dat ze niet voor 1 auto langskomen. Kortom, ik moet voor 60 euro een auto ambulance gaan huren, een zware auto zoeken, naar de RDW enzovoort. Daarnaast duurt het ruim een maand voor dat ik terecht kan.
Als ik na die 200+ euro de auto gerestaureerd en APK gekeurd moet worden, ben ik ondanks het bedrag tevreden.
De RDW'ers moeten nu wel heel erg hun best doen bij de ambu willen ze nog in een goed daglicht komen te staan bij mij, maar dat ter zijde.
Het herinslaan van het chassisnummer gebeurt op een andere plek van het chassis, en dat is maar goed ook. Zoals op vorige foto's is te zien, is het chassisdeel vanaf het bulkhead in slechte staat. De "voorpoten" zijn enorm slecht, het onderste deel van deze balken bestaat bijvoorbeeld al niet meer.
Al met al is het dus handiger om op zoek te gaan naar een deel van een ander chassis, en dat er aan te lassen. Uitwisselbaarheid met S2, S3 voorstukken moet ik nog even uitzoeken. Ik dacht dat er ook nieuwe halve chassis werden gemaakt, maar de site kan ik even niet vinden.
Een aantal vragen;
-Mag ik de deuren en de motorkap alvast restaureren ?
-De hardtop, mag die al verwijderd worden of hebben ze dat nodig voor een identiteitsonderzoek ?
-Wat zou een gunstige plek van het chassis zijn om het nummer in te laten slaan? (de rest van het chassis is vooralsnog in goede staat).
Kortom, ik moet nu misschien tot half maart wachten voor ik aan de gang kan, en ik zoek dus dingen waarmee ik die tijd op kan vullen. De deuren en de motorkap zullen wel de nodige tijd vragen, aangezien ik die misschien "alvast" wil spuiten en verder monteren met alle nieuwe rubbers e.d.
Januari 2008 word de schuur ontruimd, en voor die tijd wilde ik de auto toch wel gedemonteerd hebben, en toch minstens wel bezig te zijn met het chassis.
Het wonderbaarlijke is dat de achterkant van de auto, d.w.z. van bulkhead naar achter, in prima staat is. Van binnen lijkt hij als nieuw, en van beneden ziet het er zeker niet verkeerd uit. Het mos noem ik maar gewoon decoratie.
Nu maar hopen dat de RDW begrijpt dat ik voor meerdere dingen in één keer ga komen, en niet dat ik daar sta en dat ze niet wisten dat ik óók de kentekenpapieren wilde aanvragen bijvoorbeeld.
Het valt me tot nu toe nog niet mee,... maar ik houd moed !
Hermen's brochures slepen mij er ongetwijfeld doorheen.
Groeten,
Gert