wat is de beste manier om je bladveren op te knapen en te behandelen en met wat
moet je ze helemaal uit mekaar halen.
bedankt p.blonk
bladveren onderhanden nemen
Re: bladveren onderhanden nemen
Hoi Patrick,
Ik heb dit klusje net achter de rug en het steld niet veel voor.
Je demonteerd de bladveren ontroest ze met een staalborstel of zandstralen kan ook. Dan ontvet je ze en schilder je ze met een spuitbus.
Op mijn website staan foto's.
Je demonteerd de bouten en moeren bovenaan waar de bladveer mee vast zit.
je demonteerd de ubolts en dan pas je op dat de as niet op je handen valt
Als je de beschikking hebt over ervaring en een pers gelijk je bussen vervangen kost bijna niks maar scheelt voor later.
Vragen reageer maar.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Ik heb dit klusje net achter de rug en het steld niet veel voor.
Je demonteerd de bladveren ontroest ze met een staalborstel of zandstralen kan ook. Dan ontvet je ze en schilder je ze met een spuitbus.
Op mijn website staan foto's.
Je demonteerd de bouten en moeren bovenaan waar de bladveer mee vast zit.
je demonteerd de ubolts en dan pas je op dat de as niet op je handen valt

Als je de beschikking hebt over ervaring en een pers gelijk je bussen vervangen kost bijna niks maar scheelt voor later.
Vragen reageer maar.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: bladveren onderhanden nemen
Het is niet zo'n hele grote klus.
Wat wel belangrijk is om ze goed te houden: Spuit er regelmatig wat olie op zodat ze niet weer aan elkaar gaan koeken. Als het zooitje eenmaal volledig is vastgekoekt kan het namelijk voor hele nare gevolgen zorgen zoals scheuren van het chassis.
Andre
Wat wel belangrijk is om ze goed te houden: Spuit er regelmatig wat olie op zodat ze niet weer aan elkaar gaan koeken. Als het zooitje eenmaal volledig is vastgekoekt kan het namelijk voor hele nare gevolgen zorgen zoals scheuren van het chassis.
Andre