schokdempers (wat moet eruit?)

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Rodge

schokdempers (wat moet eruit?)

Bericht door Rodge »

L.s.
Ik heb nieuwe Koni schokdempers gekocht..helaas zonder doos en beschrijivng.
Nu dacht ik uit een grijs verleden te weten dat er voor de montage iets uit de nieuwe veerpoot verwijderd moet worden..ik weet dit niet zeker meer..
Ik bedoel hiermee..in de veerpoot..bij het uit elkaar trekken zit op de as een witkleurige kunstof ring (met een groef hierin.. maakt het mogelijk om de ring te verwijderen van de as)
Nu is mijn vraag..moet deze ring er eerst af voordat ik ze monteer..wie kan mij het advies geven...dan kan mijn beesje weer rijden..staat nu mank op de bok.
Alvast bedankt !
janzzen

Re: schokdempers (wat moet eruit?)

Bericht door janzzen »

wat voor type lr is het??
janzzen
Rodge

Bericht door Rodge »

het is een SIII lightweight....
janzzen

Bericht door janzzen »

als je je oude eruit haalt kun je toch zien hoe het zit lijkt me? volgens mij is het niet echt ingewikkeld of zo. oude eraf nieuwe erop en gewoon kijken of het past
janzzen
Disco

Bericht door Disco »

Rodge:
Ik heb via een vriend 4 nieuwe koni besteld, deze zijn welliswaar voor een Disco maar het lijkt mij dat hier een inbouw beschrijving bij zit.
Dus scan ik ze wel even missschien heb je hier wat aan.
Je moet wel even geduld hebben ze zouden in de loop van de week binnenkomen
Ik kan misschien met een type nummer ook wel aan een inbouw beschrijving komen(de bewuste vriend werkt bij Koni).

Groeten Theo Kaufmann/Disco
Rodge

Bericht door Rodge »

Bedankt voor de aangeboden hulp en advies...
Alles is inmiddels onder het beestje gemonteerd en inderdaad het schijfje moest uit de veer...that's all.
Plaats reactie