Waar moet ik letten?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Polo

Waar moet ik letten?

Bericht door Polo »

Ik heb een vraag. Ik wil een LR kopen ivm met een lange reis. Nu heb ik nog nooit een LR gekocht. Heb er een op het oog maar ik heb geen idee waar ik op moet letten bij de aanschaf. Wie kan mij op weg helpen. Thanks.. !!
Steven

Re: Waar moet ik letten?

Bericht door Steven »

over wat voor een Land Rover hebben we het hier?
88 109 90 110 disco etc........

welk bouwjaar? series 1 2 3?

Steven
Polo

Bericht door Polo »

Bedankt voor je snelle reactie.. het gaat om een serie III leger ambu. helaas krijg ik dat auto bedrijf niet aan de telefoon, zodat ik niet kan navragen uit welk jaar hij is..

Merk: Land Rover
Type: Serie III
Uitvoering: Ambulance / Camper
Motor: 2¼ diesel

Dit is alles wat ik weet...en dat hij pas opnieuw gespoten is..

Hoop dat je hier iets mee kunt..
Martin

Bericht door Martin »

Voor een lijst met Garages en ervaringen kan je kijken op de site van Jurjen, hij heeft er een hele lijst met ervaringen.
www.blubber.iwebland.com/

Voor een boekje met aankoop adviezen kan je het boekje van de LRCH bestellen voor €3,40 of downloaden via www.akn.nl/test/gomba/downloads/LRCH.zip
letop het is wel 10 Mb.

Martin
Steven

Bericht door Steven »

Van de Ambulance weet ik niet zoveel
maar er zijn een paar algemene punten:
-chassis moet goed zijn (zo min mogelijk laswerk en mooi in de tectyl)
-schutbord moet goed zijn ( is het deel tussen de motor en de cabine waar het voorruit op staat, moet roestvrij zijn, kijk vooral "achter" de deur scharnieren
-kabelboom liefst zo min mogelijk aangeprutst en niet ingedroogd (dus als je een kabeltje pakt en je buigt hem om dat het niet scheurt)
-Motor is een diesel om te kijken of hij nog een beetje goed loopt moet je de olievuldop bij stationar draaiende motor er af halen en daar je hand boven houden als je hand weinig druk voelt is het motortje nog wel aardig goed als je veel druk voelt dan is er meer met de motor aan de hand en is een revisie wel handig.

Steven
sirmartin

Bericht door sirmartin »

En zoek even op het forum want er zijn al eerdere postings over geweest.

[beta.prikpagina.nl]
[beta.prikpagina.nl]

Ik zou op verschillende woorden zoeken.

Groet,
Martin

Military Land Rover half-ton SIII diesel FFR 1977
people.zeelandnet.nl/mpspuij
Disco

Bericht door Disco »

Ron Bolleboom heeft er volgens mij nog staan.
wees wijs zoek een prikker in de buurt hij zal je op weg helpen.
Even wat tips de body van een landrover is van alluminium(roest bijna niet)
de schutborden en chassie zijn van ijzer en kunnen wel roesten!
ook al ziet een landrover er niet uit kijk naar chassie schutborden en de technische staat.
Is dit in orde is een likje verf voldoende om een gelikte wagen te krijgen!

Laat ons wat weten, denk er wel aan Landrovers zijn geen auto's maar een liefde, tweede vrouw(en let wel pas gehoord),een schoonmoeder mankeren altijd wat maar verdommen het om de pijp uit te gaan.

Groeten Theo Kaufmann/Disco
Anne

Bericht door Anne »

Hoi,

Ik hoop dat het niet om de ambulance gaat die bij Knook op de website staat. Wilde ik ook op reageren, maar het bedrijf schijnt niet meer te bestaan. Helaas.

Groet, Anne
Polo

Bericht door Polo »

Bedankt voor alle reacties!

Helaas Anne, in alle enthousiasme ben ik naar Purmerend gereden............ trof daar inderdaad een lege zaak aan. Wel de eigenaar achterhaald, die had "nog wat" achter het huis staan.......en met informatie om me een beetje op weg te helpen wassie ook al niet zo scheutig, helaas.

Maar goed, ondertussen goeroe Bolleboom bezocht, deze was beduidend meer klantgericht en heeft zéker de moeite genomen een en ander nader toe te lichten. Niet dat dat een keuze makkelijker maakt ;-), maar ik ben positief gestemd over het idee dat een keuze zéker op termijn gemaakt kan worden!

Groeten!
Plaats reactie