verschillende remcilinders??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Serious IIa

verschillende remcilinders??

Bericht door Serious IIa »

Heb net mij trommelremmen op mijn SeriousIIA schoongemaakt (was ook nodig had ze nl al niet meer schoongemaakt sinds voor de prikkerdag ). en kwam tot een vreemde ontdekking.

Linksachter zit een remcilinder gemonteerd met daarop 1 1/4 en rechts eentje met daarop 1. geschreven. Wat is het verschil tussen deze typen? Ik heb het vermoeden dat die met 1 iets kleiner (korter) is?? (Trouwens degene met de ! lekt ook iets dus daar moet een ander in maar ik weet dus ook niet goed welke ik nou moet bestellen.....

Groetjes Bowy
Ad Groenenberg

Re: verschillende remcilinders??

Bericht door Ad Groenenberg »

er moeten in ieders geval twee dezelfde op zitten, de 1 geeft aan de diameter in inches, en is afhankelijk of het een 88 of een 109 is,weet het niet uit mijn hoofd.
Ad Gr.
Serious IIa

het is een 88 met een salisbury achter, maar ik heb toen (bij montage van mijn Salisbury) van mijn oude rover achteras de cilinders over gezet....... (+ ankerplaten e.d.)

Groetjes Bowy

ps heeft de 1 dan minder "stop power" dan de 1 1/4?
Wouter

Bericht door Wouter »

De maat is denk ik de diameter, voor een Series 3 vind ik in de boeken dat de diameter 1.25" is (zowel 88 als 109). Jij hebt toch een Salisbury-as van een 109? Ik krijg de *indruk* dat daarvoor maar 1 type bestaat (rechts: J243296, links: J243297)

Wouter
Serious IIa

Bedankt voor je antwoord Wouter. Voor een series 3 begrijp ik. maar voor een series IIa want dat is het eigenlijk...... is er toen nog 1 inch geleverd? Want dat betekent dat ik maar 1 van de 4 cilinders nog origineel heb.... vaag!!!

Groetjes Bowy
Wouter

Bericht door Wouter »

Ik heb helaas geen gegevens voor een IIa. Er zijn in ieder geval in de loop der tijd 10" en 11" trommels geweest. Ik zie nu wel staan dat een Serie III 109" voor kleinere cylinders heeft met een diameter van 1.125":

88": voor en achter 10" trommels met 1.250" cylinders
109" voor: 11" trommels, 1.125" cylinders
109" achter: 11" trommels, 1.250" cylinders

Ik zou het maar eens aan een leverancier met een parts manual vragen, want dat ze links en rechts hetzelfde moeten zijn lijkt me in ieder geval redelijk zeker :-)

Groeten,
Wouter
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Bowy,

vanwege de grotere remtrommels op een 109" heeft deze ook grotere remcilinders dan de 88".
Als jij een Salisbury achteras gemonteerd hebt komt deze van een 109" af een heeft die dus 1 1/4" remcilinders erop zitten.
Je mag ook de 1" remcilinders gebruiken mits aan beide zijde dezelfde zitten, het liefst alle vier de zelfde maat.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Plaats reactie