Pagina 1 van 1
probleem
Geplaatst: di 16 jan 2007, 22:17
door morris
na een dag rijden probleem was of ik in een bots auto ree horten en stoten na de bobine en de rotor en de contactpunten en ook anderebougies en bougiekabels te hebben laten vervangen in de garage nog steets het zelf de komt niet op toeren blijft horten en stoten als ik rij het is een 2.4 ben wij weet de oplosching voor mij dank
Re: probleem
Geplaatst: di 16 jan 2007, 22:28
door S1 86 inch,FC101,RR 72',LW 74'
Lijkt erop dat je benzinepompje het gaat begeven.
Groeten Henk
Re: probleem
Geplaatst: wo 17 jan 2007, 01:21
door Apke
Als de ontsteking goed is afgesteld lijkt het me een brandstof probleem.
Controleer eerst voor de zekerheid even of alle bougies goed vonken en een mooie sterke vonk laten zien (er uit draaien en tegen het blok houden terwijl een ander de motor start (hoeft niet werkerlijk te starten, draaien op de startmotor is voldoende).
Brandstof:
Controleer eerst even het brandstoffilter. Het lijkt er op dat de motor te weinig brandstof krijgt.
Als het filter mooi schoon is, wordt het echt zoeken.
Het kan zijn dat je carburateur vuil is, maar het kan ook zijn dat je pomp te weinig brandstof geeft.
Vuil in de carburateur kan je meestal zien in de vlotterkamer van de carb. Helaas moet je daarvoor de zaak los halen om dit te controleren.
Blaas gelijk de sproeiers even uit met perslucht om er zeker van te zijn dat deze schoon zijn.
De brandstofpomp moet een stevige straal geven bij een lopende motor. Ik heb in het verleden alleen wat testen met de pomp gedaan bij motoren die ook op LPG draaide, wat een pomp moet geven als alleen de startmotor draaid kan ik je helaas niet zeggen.
Valse lucht.
Verder kan het zo zijn dat er valse lucht word mee gezogen. Dit kan een lekke of ontbrekende pakking zijn. Deze problemen zijn vaak lastig om zo te vinden en loshalen en opnieuw vastzetten is vaak de enige remedie.
Denk hierbij aan de pakkingen onder de carburateur en bij het spruitstuk (en het blok).
Succes met zoeken.
Apke