hoeveel van alles

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Danny

hoeveel van alles

Bericht door Danny »

Moet binnenkort mijn 110 uit '88 een beurt geven
maar heb geen idee hoeveel olie er overal in moet.
had wel van Ron Bolleboom gehoord dat er ongeveer
1 1/2 liter in de diff 's moest maar hoeveel moet er in de rest
o.a versnellingsbak tussenbak motor
en loopt de olie door naar de bollen bij de wielen?? [ van de diff's]
En hoe kan ik het beste ontluchten als er een nieuw brandstoffilter
is geplaatst
Heel veel vragen ik hoop dat iemand er antwoord op weet!
Had al terug gezocht maar kon het niet vinden
Zou die nog rijden als ik klaar ben??????

alvast bedankt voor jullie reactie

Danny W
Serious IIa

Re: hoeveel van alles

Bericht door Serious IIa »

In de bollen gaat ongeveer een 0,5 liter per zijde maar omdat het een defender/110 is gaat er waarschijnlijk vet in. (speciaal swivel vett) te bestellen bij beter gesorteerde landrover zaak.

in diff 1,3 Liter
tussenbak 2
versnellingsbak 3,5
Stuurhuis (hoofd)0,3
Stuurhuis (hulp) een beetje

Dit alles EP90 o.i.d.

Motor 6 Liter 20W50

Brandstoffilter heb ik helaas voor jou geen verstand van....

Groetjes BOwy
Frank

Bericht door Frank »

Sorry Bowy maar hier en daar een beetje verkeerde informatie.
Hulpstuurhuis kennen we niet meer en de versnellingsbak is +/- 2,4 ltr maar met ATF olie (is de rooie olie hetzelfde als in de stuurbekrachtiging) gooi je er EP90 in dan kan de oliepomp van de versnellingsbak het niet bijhouden omdat deze olie te dik is.
Je kan in de assen en versnellings-en tussenbak eigenlijk niet teveel in doen omdat de vulplug ook meteen niveauplug is.
In de fuseebollen gaat 0,35 ltr EP90 in of STC3435 fuseevet mag alletwee maar niet tegelijk. Hierop zit ook weer een niveauplugje.
Op de motor gaat 15W40 op want de 20W50 is te dik deze is wel goed voor de 2.25d motoren.
Het ontlucheten van je brandstoffilter gaat het gemakkelijkste met z'n tweeen eentje starten en de ander het kleine schroefje op brandstoffilter huis losdraaien en als er geen bubbels meer komen dichtdraaien en het geheel loopt weer.

Greetz Frank
Serious IIa

Sorry Frank, Ik moet je gelijk geven! Ik zat niet goed op te letten en haal mijn Serries en een 110 door elkaar :+!!! Bedankt voor de aanvulling!

Groetjes Bowy
Yuri

Bericht door Yuri »

Bowy,

heb jij 20W50 in je 2,25 (Diesel ?)
waarom dit of 15W40?

grtz,

Yuri
SIII 109D
Yuri

Bericht door Yuri »

mijn motor loopt namelijk behoorlijk rauw vind ik en ik kan er maar niet achter komen wat het is. brandstof en olie verbruik zijn ok. onder het carterdeksel dag het er ook redlijk uit. kleppen zijn gesteld. van de brandstofpomp en versuivers weet ik niet anders dan dat ik het wel zou merken in men brandstof verbruik als het echt mis was. din gaan ook meteen in de papieren lopen om die ff te laten nakijken.

sommige rammels die ik hoor, vallen echt in de catagorie "enge geluiden"

zou dikkere olie een oplossing kunne zijn?

grtz,

Yuri
SIII 109D
Wouter

Bericht door Wouter »

Als je een LT85 of LT95 versnellingsbak hebt moet er - believe it or not - MOTOR-olie (10W40 of 15W40) in de versnellingsbak (en transferbak?).

Wouter
Danny

Bericht door Danny »

Ga er mee aan de slag en hoop dat alles goedkomt
weet nu weer meer dan dat ik wist

Danny W
Serious IIa

20W50 heb ik erin. Dit is het beste voor een 2,25 blok benzine of diesel. Dit is een discussie die we een tijdje terug al gevoerd hebben. Doe anders even een search.....

1 van de voordelen is onder andere dat het verbruik enorm terug zakt omdat de olie iets dikker is

Groetjes Bowy
Frank

Bericht door Frank »

In de transferbak altijd EP90!!
Sirmartin

Bericht door Sirmartin »

Ah..zijn dat die versnellingsbakken die door Santana zijn ontworpen die late rweer door landrover zijn overgenomen voor de 6 cyl?

Martin
Plaats reactie