Ik ga zeer binnenkort de (motor)olie vervangen. Nu hoorde ik
van een Landcruiser-eigenaar dat er achter de los te draaien bout een koperen afdichtringetje zit wat je dus ook moet vervangen. Is dit bij een Series III (109D, ex-mil, 1983) ook zo?
Zo ja, dan zou het handig zijn om de afmetingen van dat ringetje
te weten VOORDAT ik alles losdraai, zodat ik dit van tevoren kan aanschaffen. Heeft iemand dit bij de hand?
Alvast bedankt,
Roel Knops
vraagje: olie vervangen
Re: vraagje: olie vervangen
Wat dacht je van het koper ringetje uitgloeien boven een gasvlam, het kan daarna zo weer gebruikt worden, mits het ringetje nog dik genoeg is.
Groeten
Edgar
109V8
Groeten
Edgar
109V8
tegenwoordig zijn er nog maar weinig massief koperen ringen. de meeste zijn hol koperfolie met een kunststof vulling. bij uitgloeien verbrand het kunststof en sluit de ring niet (goed) af.
ik gebruik om deze reden zoveel mogelijk massieve ringen.
naast het het heet stoken en snel afkoelen in water moet je er ook op letten dat het oppervlak van de ring niet te erg beschadigd is. eventueel ff vlak vijlen.
succes,
Yuri
SIII 109D
ik gebruik om deze reden zoveel mogelijk massieve ringen.
naast het het heet stoken en snel afkoelen in water moet je er ook op letten dat het oppervlak van de ring niet te erg beschadigd is. eventueel ff vlak vijlen.
succes,
Yuri
SIII 109D
Ik vervang mijn ringen nooit.(hooguit eens een ring licht opgeschuurd maar zelfs dat meestal niet!).... Wel vervang ik mijn olieen vrij regelmatig (4 a 5 keer per jaar) en nooit lekkage gehad.....(bij de ringen dan )
(hooguit eens een ring licht opgeschuurd maar zelfs dat meestal niet!)
Groetjes Bowy
(hooguit eens een ring licht opgeschuurd maar zelfs dat meestal niet!)
Groetjes Bowy
Ik koop ringetje (onderdeel no: 232042, kost 5 cent) en filter(onderdeel RTC 3184, kost 6.43) bij Landrover garage.Past goed goedkoop en het zit in een echt landrover doosie
gewoon bij de brezan volgens mij.....
oude ring ff meenemen voor de maat, das alles.
janzzen
oude ring ff meenemen voor de maat, das alles.
janzzen