Snelheid oude Defender
Snelheid oude Defender
Was nieuwsgierig wat nu de max. snelheid is voor een oude Defender
Re: Snelheid oude Defender
110-120..
Dacht ik, hoor..
Groetjes Mike, Belinda en Bunny de 109..
Dacht ik, hoor..
Groetjes Mike, Belinda en Bunny de 109..
Hoi,
De snelheid van de oude defender, waarbij ik dan denk aan een bouwjaar van voor 1983, een 109" of 88" dus is laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag. Wees blij als je gewoon lekker 85 km/u kunt rijden op de snelweg, hierboven wordt hij lekker licht op het stuur en moet je communiceren doormiddel van briefjes. Je auto rammelt gewoonweg uit elkaar en heeft het verbruik van een boeing 747 bij de start.
Advies: tussen de 80 en de 90 blijven, comfortabel, naar landrover maatstaven stil, je gaat niet falliet, hij blijft heel en bij een noodstop heb je een kans dat je het kunt beremmen.
Veel plezier op de weg,
Groetjes, Sjoerd.
De snelheid van de oude defender, waarbij ik dan denk aan een bouwjaar van voor 1983, een 109" of 88" dus is laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag. Wees blij als je gewoon lekker 85 km/u kunt rijden op de snelweg, hierboven wordt hij lekker licht op het stuur en moet je communiceren doormiddel van briefjes. Je auto rammelt gewoonweg uit elkaar en heeft het verbruik van een boeing 747 bij de start.
Advies: tussen de 80 en de 90 blijven, comfortabel, naar landrover maatstaven stil, je gaat niet falliet, hij blijft heel en bij een noodstop heb je een kans dat je het kunt beremmen.
Veel plezier op de weg,
Groetjes, Sjoerd.
Hmmm misschien toch een Discovery overwegen....
Dank voor de antwoorden!
Dank voor de antwoorden!
Sjoerd had het over de Series modellen. Wat voor jaartal had je in gedachten? Aangezien een oude Defender uit begin jaren 90 is, voorheen waren het ´gewoon´ 90's en 110's. Voor 84 waren het series modellen.. 200tdi en V8 Defenders kunnen 'auto' snelheden halen. Die ouwe Series en 2.5 110 & 90's met hun aggregaat motorblokken zijn inderdaad niet de snelsten. Het ligt er ook aan wat je ermee wil doen, natuurlijk..
Jemig, voor een newbee is dit nogal ingewikkeld. Idee was heel misschien een 110 (we houden van veel ruimte) en misschien wel uit de wegenbelasting, dat lijkt me pas echt oud )
Snelheid is relatief.
Op tijd vertrekken is veel beter.
Als je snel wilt koop je een boomklever
als je zuinig wilt koop je een jap of koreaan
als je je in stijl wilt verplaatsen koop je een auto met een uitstraling en karakter en dat kunnen vele soorten en merken zijn.
Als je genoegen neemt om de vrachtwagens net voor te blijven dan is 90 / 100 km hard zat. Voordeel is dat je nog eens wat ziet van je omgeving.
Steven
Op tijd vertrekken is veel beter.
Als je snel wilt koop je een boomklever
als je zuinig wilt koop je een jap of koreaan
als je je in stijl wilt verplaatsen koop je een auto met een uitstraling en karakter en dat kunnen vele soorten en merken zijn.
Als je genoegen neemt om de vrachtwagens net voor te blijven dan is 90 / 100 km hard zat. Voordeel is dat je nog eens wat ziet van je omgeving.
Steven
Ik zag een hele tijd geleden bij ter Horst een 109 staan met een 220 pk BMW motor "verrassend snel" stond erbij 
Duke

Duke
Oude Defender???????
Je begint over wegenbelasting vrij deze moeten wel 25 jaaroud zijn!!!!!!!
De eerste 110 begint in1983 met een 2.25 blok(benz of Diesel)
Als je echt wegenbelasting vrij wil zit je vast aan een S2/3, 88/109 met ook e 2.25 blokken en eventueel de 6 cilinders(de Stage 1 is nog geen 25 jaar oud) maar dit gaat allemaal gewoon met de vrachtwagens mee.
De eerste Disco is van 1990(eigenlijk 1989) en dus zeker niet wegen belasting vrij topsnelheid 200TDI zonder roofrack en toeters en bellen 140 kmh(na enige tijd).
Eventueel zou je voor een Range Rover(belasting vrij) kunnen gaan.
Per definitie zijn Landrovers niet voor snelheid gebouwd, je kan er wel de hele wereld mee rond.
Ps de naam defender duikt pas in 1990 op voor die tijd hebben we over 90/110/128/130
Groeten Theo Kaufmann/Disco(130 kmh na enige tijd maar rijd het lekkerst tussen 110 en 120)
Je begint over wegenbelasting vrij deze moeten wel 25 jaaroud zijn!!!!!!!
De eerste 110 begint in1983 met een 2.25 blok(benz of Diesel)
Als je echt wegenbelasting vrij wil zit je vast aan een S2/3, 88/109 met ook e 2.25 blokken en eventueel de 6 cilinders(de Stage 1 is nog geen 25 jaar oud) maar dit gaat allemaal gewoon met de vrachtwagens mee.
De eerste Disco is van 1990(eigenlijk 1989) en dus zeker niet wegen belasting vrij topsnelheid 200TDI zonder roofrack en toeters en bellen 140 kmh(na enige tijd).
Eventueel zou je voor een Range Rover(belasting vrij) kunnen gaan.
Per definitie zijn Landrovers niet voor snelheid gebouwd, je kan er wel de hele wereld mee rond.
Ps de naam defender duikt pas in 1990 op voor die tijd hebben we over 90/110/128/130
Groeten Theo Kaufmann/Disco(130 kmh na enige tijd maar rijd het lekkerst tussen 110 en 120)
volgens mij is het 127 ipv 128, de 127 rapier
ik moet bekennen dat ik met mijn 6 cil prima 90-100 rij, toen ik nog mijn Ford V6 had kon ik prima 120....
Met mijn aggregaat motorblok in mijn Series III stage 0ne haal ik de 130 wel, het ding trekt ook gewoon op als een auto. Moet er wel bij vertellen dat bij 130 het brandstof verbruik 1:3 is en men klasse V gehoor bescherming nodig heeft, bovendien is het erg prettig als het bij die snelheid niet waait, maar het gaat wel.
Edgar
109V8
Edgar
109V8
Oeps geloof waarrempel dat je gelijk heb, zal de warmte zijn(beter dan m'n ouwe dag)
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Ligt er aan wat je oud vindt.... Ik heb 'm uit Duitsland en ben meer dan tevreden, 115 tot 120 geen enkel probleem, ook niet 130 km/h. Ik heb het hier over een gewone 300Tdi uit 1996. In duitsland niet echt duur. Kijk eens op www.mobile.de. Afijn, ik rijd nog steeds het lekkerst op 100 tot 110 op de snelweg en.....het maakt qua tijd maar erg weinig uit in vergelijk met echt hard rijden (minuten werk)
succes.
Gert-Jan
LR110 TREKtor (geel, kleur rood )
succes.
Gert-Jan
LR110 TREKtor (geel, kleur rood )
Ola,
Ik rij in m'n 88 '75 op LPG wegenbelastingvrij toch nog 110/115.
Rammelt noppa uit mekaar, beetje lawaai, gewoon radio harder, en de tankstations in de gaten houden. 1:4 LPG.Gewoon 2,25 antiek benzineblok.
Grtz,
Arie
SIII 88 enz
Ik rij in m'n 88 '75 op LPG wegenbelastingvrij toch nog 110/115.
Rammelt noppa uit mekaar, beetje lawaai, gewoon radio harder, en de tankstations in de gaten houden. 1:4 LPG.Gewoon 2,25 antiek benzineblok.
Grtz,
Arie
SIII 88 enz
Adrie, dat is precies wat ik bedoel, met een beetje rustiger rijden haal ik met mijn 109" LPG 1965 toch al gauw zo'n 1:7 met mijn originele tokkelblok.
Groetjes Sjoerd
Groetjes Sjoerd
Als ik met mijn 88 2,25 1966 80 rijd ben ik al blij, daarboven loopt hij langzaam warm...
Boze blikken enzo van vrachtwagenchauffeurs die me inhalen neem ik voor lief.
ben op zoek naar de sticker:
´if you can read this I will only drive slower!!!´
Groet Lorenz IIa 88 stawag RHD ´´Dreadnought´´
Boze blikken enzo van vrachtwagenchauffeurs die me inhalen neem ik voor lief.
ben op zoek naar de sticker:
´if you can read this I will only drive slower!!!´
Groet Lorenz IIa 88 stawag RHD ´´Dreadnought´´