Tank Sealer

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Martin

Tank Sealer

Bericht door Martin »

Mijn tank voor de hydrolyse olie van de lier is lek. Ik kwam de volgende tanksealer tegen [www.por15.com] .
Heeft iemand ervaring met dit product en is het ook ergens in Nederland verkrijgbaar.

Martin
S2a 2.25B 88" 1965 'Pumba'
the_dude

Re: Tank Sealer

Bericht door the_dude »

Heb zelf geen ervaring.
Maar heb er wel eens positieve verhalen over gehoord.
Volgens mij had Aad Koene het wel eens gebruikt maar zeker weten doe ik het niet meer.
De persoon die me erover vertelde zei wel dat het werkte.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
the_dude

Bericht door the_dude »

Heb de website nog gevonden ook.
[www.frost-auto.nl] daar kan je het kopen.
De website is soms wel eens vreemd heb 3 keer geprobeerd iets te bestellen maar dat ging niet goed. Toen gemaild en toen zei de eigenaar dat er wel eens probleempjes zijn. Dus je kan beter bellen of faxen.

groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Martin en Martijn,

Por15 tanksealer is voor brandstoftanks en brengt een rubberachtige laag aan de binnenkant aan.
Het wordt een soort condoom in een tank.

Buiten het feit dat het duur materiaal is (+/- 95 euro ex verzendkosten voor een 75 liter tank) heeft het ook nadelen.
De kans dat je tank niet goed gereinigd is en de kans dat je de sealer niet volledig goed aanbrengt is ontzettend groot met als gevol dat deze alsnog gaat lekken.
Als je de sealer wel goed aan gebracht hebt bestaat ook nog de kans dat deze inzakt als gevolg van temperatuurwisselingen (2x woordwaarde + bonus) en daardoor de tank opnieuw gaat lekken.

De kortste, veiligste en minst bewerkelijke en daardoor waarschijnlijk de goedkoopste methode is de tank vervangen door een goede gebruikte of een nieuwe.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
The_dude

Bericht door The_dude »

Aad was jij het nou wel of niet die het tegen mij vertelde?
Want ik weet het niet zo meer.

Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Nu met chassis en 2 assen.
Martin

Bericht door Martin »

Aad en Martijn,

Bedankt voor deze informatie, ik ga eerst die tanksealer proberen dan ben ik voor zo'n 30 euro klaar. Het is inderdaad beter om een nieuwe tank te nemen, maar het gaat hier om een 25L tank die in de wielkast achter het linker achterwiel is ingebouwd. Volgens mij zijn zulke tanken schaars en niet goedkoop. Daarom eerst maar dit proberen.

Martin
S2a 2.25B 88" 1965 'Pumba'
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Dat was ik.

Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Martin,

Om de tanksealer te kunnen gebruiken moet de tank er helemaal uit kunnen.
Voor zowel de reiniger, de etser als de sealer moet de tank naar alle mogelijke hoeken 360 graden gedraait kunnen worden.

Plaats reactie