je Waterloo vinden

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Frank Korver

je Waterloo vinden

Bericht door Frank Korver »

Iedereen heeft wel een Waterloo in zijn hobby Landroverlarij, ik ook. Mijn Waterloo bij Daktari is de brandstof opvoerpomp, ik kan dat ding nu met mijn ogen dicht demonteren en monteren in het motorblok, en ook de pomp zelf is geen probleem meer. (1)Wat was nu het geval doordat we het hele brandstofsysteem aangepakt hadden is de pomp er ook afgeweest. We hadden het idee dat deze niet juist zou werken wij er een revisie set in gegooid en ja het leek een stuk beter, dat was ook zo maar nu lekte hij weer (olie), uit het wel bekende gaatje.(2)Eruit met dat ding okay rubbertje vervangen (zijn niet meer te krijgen) nog lekken, erin gezet nog lekken. Rene Gans gebeld "HELP ONS", stuur maar een nieuwe want dit word helemaal niets op deze manier (3) oude eraf nieuwe erop en wat denken jullie eindelijk goed. Dus en wijze les als dat ding ooit eens gaat lekken of niet goed werkt, gelijk een nieuwe erin en niets geen revisie setje want dat is een drama.

Wie oh wie heeft ook zo'n stukje Landrover dat jouw naam draagt.

Groeten Frank en "Daktari"
Bart Doeswijk

Re: je Waterloo vinden

Bericht door Bart Doeswijk »

Frank,

Ik heb last van lucht in de injectiepomp. Ik ver moed dat er ergens diesel weglekt en lucht in de plaats binnen laat. Waarschijnlijk in het diesel filter. Maar ik zat er ook aan te denken om de oploop pomp te reviseren.... Wat kost een nieuwe? (Ik heb trouwens extreem slechte ervaringen bij Rene Gans)

Groet

Bart, SIIa 88' diesel 1966
Plaats reactie