bpm
bpm
hallo landrover fans
Ik ben nog steeds bezig met mijn lightweight restauratie, schiet lekker op. Maar nu maakte een kennis me wat nerveus, Ik heb de overdracht papieren van domeinen erbij. Is het nu zo dat je bij het op kenteken zetten ook nog bpm moet betalen? en zo ja is dat veel?
bouwjaar is 1981
dank voor jullie reactie''s
Martin
groningen
Ik ben nog steeds bezig met mijn lightweight restauratie, schiet lekker op. Maar nu maakte een kennis me wat nerveus, Ik heb de overdracht papieren van domeinen erbij. Is het nu zo dat je bij het op kenteken zetten ook nog bpm moet betalen? en zo ja is dat veel?
bouwjaar is 1981
dank voor jullie reactie''s
Martin
groningen
Re: bpm
Ik ben er zelf een hele tijd mee bezig geweest, ik wil van grijs naar geel en volgens de doune is er geen uitzondering, pas na 25 jaar vervalt de BPM, ik wacht ook totdat mijn laro 25 is (30 juni)
dacht dat het iets van 300 euro was voor een 88 leightweight, maar de berekening staat op de douane site
veel succes
johan
dacht dat het iets van 300 euro was voor een 88 leightweight, maar de berekening staat op de douane site
veel succes
johan
Re: bpm
Je was toch niet van plan om hem op geel kenteken te zetten?
Als het grijs is is er geen bpm verschuldigd (Belasting voor Personenauto's en Motorrijwielen)
Mocht je hem op geel willen zetten dan geld 1 % afschrijving per maand. Na 100 maanden zou de auto dus bpm vrij zijn. Dat is echter maar even goed gegaan want er werden veel auto,s van 8 jaar en 4 maanden oud geinmporteerd. (100 maanden)
Nu telt deze aftel regeling nog met dien verstande dat er altijd 10% bpm blijft staan tot de auto 25 jaar is.
Ik weet niet of defensie BPM betaald heeft zo ja dan ben je home free anders staat er nog 10% te wachten als je een geel kenteken neemt.
Groetjes Jakko
Als het grijs is is er geen bpm verschuldigd (Belasting voor Personenauto's en Motorrijwielen)
Mocht je hem op geel willen zetten dan geld 1 % afschrijving per maand. Na 100 maanden zou de auto dus bpm vrij zijn. Dat is echter maar even goed gegaan want er werden veel auto,s van 8 jaar en 4 maanden oud geinmporteerd. (100 maanden)
Nu telt deze aftel regeling nog met dien verstande dat er altijd 10% bpm blijft staan tot de auto 25 jaar is.
Ik weet niet of defensie BPM betaald heeft zo ja dan ben je home free anders staat er nog 10% te wachten als je een geel kenteken neemt.
Groetjes Jakko
Re: bpm
2 TEGENSTRIJDIGGE BERICHTEN:
Neen!!!
De BPM is geintroduceerd op 1 januari 1993. Auto's van voor die datum betalen geen BPM..
Groet,
Marco
LR SIII 88 2¼B Pick Up '71
EN:
Nu telt deze aftel regeling nog met dien verstande dat er altijd 10% bpm blijft staan tot de auto 25 jaar is.
wAT KLOPT ER NU WANT EEN AUTO VAN 1980 IS GEEN 25 JAAR OUD MAAR WEL VAN VOOR 1993......
IK DENK ZELF DE REGELING VAN 25 JAAR MAAR WIL HET GRAAG VAN DE EXPERTS HOREN (JULLIE DUS)
gROETJES
Lara C. & Lara 2
[groups.msn.com]
Neen!!!
De BPM is geintroduceerd op 1 januari 1993. Auto's van voor die datum betalen geen BPM..
Groet,
Marco
LR SIII 88 2¼B Pick Up '71
EN:
Nu telt deze aftel regeling nog met dien verstande dat er altijd 10% bpm blijft staan tot de auto 25 jaar is.
wAT KLOPT ER NU WANT EEN AUTO VAN 1980 IS GEEN 25 JAAR OUD MAAR WEL VAN VOOR 1993......
IK DENK ZELF DE REGELING VAN 25 JAAR MAAR WIL HET GRAAG VAN DE EXPERTS HOREN (JULLIE DUS)
gROETJES
Lara C. & Lara 2
[groups.msn.com]
Re: bpm
Ik lees veel tegenstrijdige berichten. Ik ben hier een tijd geleden ook mee bezig geweest toen ik nadacht over de aanschaf van een Santana 88. Het volgende is het geval:
Als je een auto invoert betaal je ALTIJD BPM totdat deze 25 jaar of ouder is. Het percentage wordt weliswaar steeds minder naarmate de auto de 25 jaar nadert. Echter is het minimale percentage nog 10%. Voor een 88 komt dat ongeveer neer op 300 euro. Er zijn sites waar je het zo uit kan rekenen, maar die heb ik zo vlug niet bij de hand.
Bovenstaande geld voor civiele wagens. Hoe het met ex-legers zit weet ik niet, daar is hier al eerder discussie over geweest.
Groeten,
Jeroen 109 SIIA
Als je een auto invoert betaal je ALTIJD BPM totdat deze 25 jaar of ouder is. Het percentage wordt weliswaar steeds minder naarmate de auto de 25 jaar nadert. Echter is het minimale percentage nog 10%. Voor een 88 komt dat ongeveer neer op 300 euro. Er zijn sites waar je het zo uit kan rekenen, maar die heb ik zo vlug niet bij de hand.
Bovenstaande geld voor civiele wagens. Hoe het met ex-legers zit weet ik niet, daar is hier al eerder discussie over geweest.
Groeten,
Jeroen 109 SIIA
Re: bpm
Martin,
Voor militaire voertuigen van voor 1-1-1993 hoef je geen BPM meer te betalen. Voor voertuigen na 1-1-1993 moet je wel BPM betalen omdat defensie dat niet gedaan heeft. Deze info kreeg ik van de douaneambtenaar toen ik mijn lightweight vorig jaar de RDW keuring onderging. Ik moest wel een formulier invullen voor de aangifte BPM, maar ik kreeg meteen een krabbel met de tekst BPM te voldoen: nihil.
Voor militaire voertuigen van voor 1-1-1993 hoef je geen BPM meer te betalen. Voor voertuigen na 1-1-1993 moet je wel BPM betalen omdat defensie dat niet gedaan heeft. Deze info kreeg ik van de douaneambtenaar toen ik mijn lightweight vorig jaar de RDW keuring onderging. Ik moest wel een formulier invullen voor de aangifte BPM, maar ik kreeg meteen een krabbel met de tekst BPM te voldoen: nihil.