Brandstofprobleem
Brandstofprobleem
Hallo allemaal,
ik heb een probleempje met mijn brandstoftoevoer naar mijn carberateur ( weber).
Om nu te zoeken waar het probleem zich bevind heb ik reeds de leidingen door geblazen met lucht en ook de brandstofopvoerpomp eruit gehad en deze nage keken na alles weer in elkaar te hebben gezet is het probleem nog het zelfde. Nu is mijn vraag moet ik alle leidingen op een of andere manier eerst weer vol vloeistof krijgen of hoe doe ik dit? En moet het kolfje van de filter voor de brandstofpomp vol staan met benzine of 3/4? Het gaat hier over een 2.25 benzine. Alle oplossingen zijn welkom.
Groetjes van de Blauwe LAndROver uit Weelde
ik heb een probleempje met mijn brandstoftoevoer naar mijn carberateur ( weber).
Om nu te zoeken waar het probleem zich bevind heb ik reeds de leidingen door geblazen met lucht en ook de brandstofopvoerpomp eruit gehad en deze nage keken na alles weer in elkaar te hebben gezet is het probleem nog het zelfde. Nu is mijn vraag moet ik alle leidingen op een of andere manier eerst weer vol vloeistof krijgen of hoe doe ik dit? En moet het kolfje van de filter voor de brandstofpomp vol staan met benzine of 3/4? Het gaat hier over een 2.25 benzine. Alle oplossingen zijn welkom.
Groetjes van de Blauwe LAndROver uit Weelde
Re: Brandstofprobleem
Als je de leiding bij de carb loshaalt en dan doorstart krijg je dan wel brandstof? zo ja dan zit het in de carb ander niet en dan zit het dus waarschijnlijk in de pomp......
Groetjes Bowy
Groetjes Bowy
Re: Brandstofprobleem
Ik krijg daar nu dus geen brandstof. Moeten de leidingen eerst vol of niet? En het kolfje hoe vol moet die zijn? hoe kan ik het beste de leidngen weer vol krijgen?
Alvast bedankt voor je reactie
Alvast bedankt voor je reactie
Re: Brandstofprobleem
Hoi,
Naast het kolfje zit een hendeltje die je met de hand op en neer moet bewegen totdat je wat weerstand voelt.
Als het goed is is het kolfje dan helemaal vol en ook de leiding naar je weber.
Vorige week heb ik dit ook zo gedaan en het werkte prima, starten en broem broem.
De aanzuigleiding die in de benzine zit heb ik er ook uitgehaald en schoongemaakt het gaasfiltertje dat daar zit was behoorlijk vies!
Naast het kolfje zit een hendeltje die je met de hand op en neer moet bewegen totdat je wat weerstand voelt.
Als het goed is is het kolfje dan helemaal vol en ook de leiding naar je weber.
Vorige week heb ik dit ook zo gedaan en het werkte prima, starten en broem broem.
De aanzuigleiding die in de benzine zit heb ik er ook uitgehaald en schoongemaakt het gaasfiltertje dat daar zit was behoorlijk vies!
Re: Brandstofprobleem
ha die arno, probleem nog altijd niet opgelost zie ik. kijk eens of je de leidingen wel goed vast hebt zitten, ik had namelijk het zelde probleem waardoor er niet voldoende brandstof in de carberateur kwam.
ps wist je trouwens dat die radiateur in de 109 zo lek als een mandje is, laat even iets horen.
groeten kees
ps wist je trouwens dat die radiateur in de 109 zo lek als een mandje is, laat even iets horen.
groeten kees
Re: Brandstofprobleem
Iedereen die mij tips heeft gegeven bedankt ik heb mijn LAndROver weer rijdent.
Groetjes van de Blauwe LAndROver uit Weelde
Groetjes van de Blauwe LAndROver uit Weelde
Re: Brandstofprobleem
Mensen van de denk(diesel)tank,
Ik krijg lucht in mijn injectie pomp na een nachtje stil staan. Dus voor het starten ontluchten, en starten lopen. Iemand nog meer wijsheden te delen??
Bart SIIa 88' diesel 1966
Ik krijg lucht in mijn injectie pomp na een nachtje stil staan. Dus voor het starten ontluchten, en starten lopen. Iemand nog meer wijsheden te delen??
Bart SIIa 88' diesel 1966