achterste aandrijfas
Geplaatst: za 30 dec 2006, 00:40
het volgende probleem dient zich aan.
na met de series III 2500 te hebben gereden na een stilstand van een onbekend aantal jaren, bleken de kruiskoppelingen slecht te zijn (zat wat speling op) maar zonder geluiden.Een setje hardy spicers gekocht en gemonteerd.Ik dacht daar goed aan te doen.
Wat schetst mijn verbazing,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ik heb in eens een flink geluid met gasgeven, klonk en met gas loslaten ,weer klonk.
Na inspectie blijkt dat ik dit veroorzaakt heb door het oude ,verharde, vet uit de splines van het schuifdeel van de as
te halen. Daar zit mega veel spel op.Mijn vraag is nu: zal het volstaan om alleen het schuifstuk nieuw te monteren of is het beter een complete nieuwe as te kopen? Wie heeft er ervaring mee? Waarschijnlijk veel.
paul
na met de series III 2500 te hebben gereden na een stilstand van een onbekend aantal jaren, bleken de kruiskoppelingen slecht te zijn (zat wat speling op) maar zonder geluiden.Een setje hardy spicers gekocht en gemonteerd.Ik dacht daar goed aan te doen.
Wat schetst mijn verbazing,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ik heb in eens een flink geluid met gasgeven, klonk en met gas loslaten ,weer klonk.
Na inspectie blijkt dat ik dit veroorzaakt heb door het oude ,verharde, vet uit de splines van het schuifdeel van de as
te halen. Daar zit mega veel spel op.Mijn vraag is nu: zal het volstaan om alleen het schuifstuk nieuw te monteren of is het beter een complete nieuwe as te kopen? Wie heeft er ervaring mee? Waarschijnlijk veel.
paul