SAM is back alive!
Geplaatst: za 30 dec 2006, 00:26
Yes...na 1,5 jaar stilstand doet ie het weer...SAM's blokje heeft geprutteld!
Het duurde even voordat ie aansloeg (de startmotor ging gelukkig zonder problemen rond) maar daarna liep ie toch. We hebben hem wel even geholpen door wat 'ondersteunende' vloeistof in de luchtinlaat te spuiten, maar daarna kon hij het na een klein beetje gas blijven geven prima zelf doen. Met een enorme blauwe walm achterlatend in de garage natuurlijk. Voor de pogingen daarna hebben we toch maar even de afzuiginstallatie aangezet en de uitlaat van een slang voorzien naar een afzuigputje in de vloer.
Echter zagen we wel dat er een flinke brandstofplas kwam te liggen onder de brandstofpomp. Het kwam (zoals het er naar uitzag tenminste) vanuit de banjobout op de pomp (2,5 ltr diesel N/a). Dat hield dus in dat ik de hele dynamo weer moest gaan verwijderen omdat ik er anders niet bij kon.
Zo gezegd en gedaan. Bleek dat de onderste afsluitring niet het juiste formaat had. Nieuwe erop, alles aansluiten en vervolgens nog een keer starten. Geen druppel!
Dynamo weer opbouwen...nog een keer starten...één grote druppel bij het starten en daarna niets meer. Snap ik niet helemaal, maar morgen zien we wel verder. Ga hem dan natuurlijk nog een keer proberen.
Nu rest mij alleen nog:
-Stoelen monteren,
-Koplampen erin,
-Voorbumper monteren,
-Huifspanten monteren,
-etc etc.
Maar ik ben hoe dan ook blij
Erskine
SAM 88 LW uit 1981
Het duurde even voordat ie aansloeg (de startmotor ging gelukkig zonder problemen rond) maar daarna liep ie toch. We hebben hem wel even geholpen door wat 'ondersteunende' vloeistof in de luchtinlaat te spuiten, maar daarna kon hij het na een klein beetje gas blijven geven prima zelf doen. Met een enorme blauwe walm achterlatend in de garage natuurlijk. Voor de pogingen daarna hebben we toch maar even de afzuiginstallatie aangezet en de uitlaat van een slang voorzien naar een afzuigputje in de vloer.
Echter zagen we wel dat er een flinke brandstofplas kwam te liggen onder de brandstofpomp. Het kwam (zoals het er naar uitzag tenminste) vanuit de banjobout op de pomp (2,5 ltr diesel N/a). Dat hield dus in dat ik de hele dynamo weer moest gaan verwijderen omdat ik er anders niet bij kon.
Zo gezegd en gedaan. Bleek dat de onderste afsluitring niet het juiste formaat had. Nieuwe erop, alles aansluiten en vervolgens nog een keer starten. Geen druppel!
Dynamo weer opbouwen...nog een keer starten...één grote druppel bij het starten en daarna niets meer. Snap ik niet helemaal, maar morgen zien we wel verder. Ga hem dan natuurlijk nog een keer proberen.
Nu rest mij alleen nog:
-Stoelen monteren,
-Koplampen erin,
-Voorbumper monteren,
-Huifspanten monteren,
-etc etc.
Maar ik ben hoe dan ook blij
Erskine
SAM 88 LW uit 1981