Help!! Weerbarstig stuurrelais
Geplaatst: za 23 dec 2006, 13:24
Dag prikkers,
Volgens mij heb ik nu zo'n beetje alle vriendelijke methoden geprobeerd: veel, heel veel WD40 en daarna een soort van stuurhuis drukker gemaakt van een frame bovenop het chassis en een zware U-balk eronder en dan met 4 draadeinden naar elkaar toe draaien. Ik ben bang dat, als ik hier tever mee doorga dat ik het voorste crossmember onbruikbaar maak doordat het stuurrelais samen met de in de balk ingelaste bus omhoog gedrukt wordt. Het stuurrelais geeft geen krimp. Het relais lijkt ook met een soort kit in de bus gezet te zijn, wat mij het idee geeft dat er wat ruimte tussen de bus en het relais zit.
Klopt dat, en zo ja kan ik die ruimte dan met b.v. een dun zaagblaadje leegsteken?
Verder ook nog een vlammetje tegen het geheel gehouden, helpt ook niets.
Helaas kan ik niet meer met de auto rijden, zodat ik Hendrik Swane zijn methode niet kan gebruiken.
Of is het een optie om het hulpstuurhuis in-situ te reviseren? Er zitten totaal geen roestplekken in, alleen de keerringen zijn slecht. (ja hij is uit elkaar en ja de veer die erin zat was sterker dan ik........dacht
).
Daarna zou ik dan als de LW weer rijdt Hendrik zijn methode toe kunnen passen om het relais er alsnog uit te halen.
graag jullie tips.
En een Goed Kerstfeest toegewenst.
Met vriendelijke groet,
Martin de Ruiter
Volgens mij heb ik nu zo'n beetje alle vriendelijke methoden geprobeerd: veel, heel veel WD40 en daarna een soort van stuurhuis drukker gemaakt van een frame bovenop het chassis en een zware U-balk eronder en dan met 4 draadeinden naar elkaar toe draaien. Ik ben bang dat, als ik hier tever mee doorga dat ik het voorste crossmember onbruikbaar maak doordat het stuurrelais samen met de in de balk ingelaste bus omhoog gedrukt wordt. Het stuurrelais geeft geen krimp. Het relais lijkt ook met een soort kit in de bus gezet te zijn, wat mij het idee geeft dat er wat ruimte tussen de bus en het relais zit.
Klopt dat, en zo ja kan ik die ruimte dan met b.v. een dun zaagblaadje leegsteken?
Verder ook nog een vlammetje tegen het geheel gehouden, helpt ook niets.
Helaas kan ik niet meer met de auto rijden, zodat ik Hendrik Swane zijn methode niet kan gebruiken.
Of is het een optie om het hulpstuurhuis in-situ te reviseren? Er zitten totaal geen roestplekken in, alleen de keerringen zijn slecht. (ja hij is uit elkaar en ja de veer die erin zat was sterker dan ik........dacht

Daarna zou ik dan als de LW weer rijdt Hendrik zijn methode toe kunnen passen om het relais er alsnog uit te halen.
graag jullie tips.
En een Goed Kerstfeest toegewenst.
Met vriendelijke groet,
Martin de Ruiter