Ik wil de afdichting tussen de bakrand en zijkanten van mijn stawag vervangen. Deze rubbers zitten voor zover ik weet niet vast (gelijmd) Iemand ervaring hiermee? Mijn idee is om de zijdelen los van de bak te maken en dan het geheel met dak en al een stukje op te krikken zodat ik de nieuwe er tussen kan schuiven... of moeten de zijkanten er echt vanaf?
Harro
rubber tussen bak en zijkant 109"
Re: rubber tussen bak en zijkant 109"
Die rubbers zitten inderdaad op hun plaats geklemd. Zelf heb ik diverse sets gemonteerd, maar nooit onder de omstandigheden die jij in gedachten hebt. Ik zie aankomen dat het dak hierin een belemmerende factor wordt, maar als je daarvan flink wat bouten loshaalt lukt het misschien net.
Overigens zitten er vergelijkbare - maar niet identieke - rubbers tussen de zijpanelen en het dak die waarschijnlijk in dezelfde staat verkeren. Wellicht is het daarom een goed idee om alles los te halen en die meteen ook te vervangen? Erg veel werk is het allemaal niet...
Hermen
Overigens zitten er vergelijkbare - maar niet identieke - rubbers tussen de zijpanelen en het dak die waarschijnlijk in dezelfde staat verkeren. Wellicht is het daarom een goed idee om alles los te halen en die meteen ook te vervangen? Erg veel werk is het allemaal niet...
Hermen
Hoi Hermen,
Ik had bedacht om naast de zijdelen alleen de B-stijl bij het dak los te maken, de voorruit wilde ik gewoon vast laten zitten. Jij had het dak er volledig vanaf gehaald?
De rubbers tussen dak en zijkant moeten inderdaad ook nog, ze zijn besteld en ik hoop ze binnenkort te krijgen... Ik wilde ze ook op dezelfde manier proberen te vervangen...
En dan zou het binnenin de auto iets minder hard moeten waaien
Ik had bedacht om naast de zijdelen alleen de B-stijl bij het dak los te maken, de voorruit wilde ik gewoon vast laten zitten. Jij had het dak er volledig vanaf gehaald?
De rubbers tussen dak en zijkant moeten inderdaad ook nog, ze zijn besteld en ik hoop ze binnenkort te krijgen... Ik wilde ze ook op dezelfde manier proberen te vervangen...
En dan zou het binnenin de auto iets minder hard moeten waaien

Inderdaad had ik het dak eraf gehaald.
Hermen
Hermen