grijs=>geel ????
grijs=>geel ????
Nu ik toch bezig ben, we hebben nog een vraagje, onze lw. is 30 juni 25 jaar, dan willen we hem laten omkeuren naar geel zodat de kids ook meekunnnen, maar waar kijken ze dan naar, ?? we hebben een bankje erbij gehad dat in de rijrichting staat, maar ik weet niet of dat wel een type goedkeuring heeft, eiegnlijk willen we hem zo snel(goedkoop moglelijk) laten keuren en er daarna alsnog gordels inbouwen, maar eerst willen we hem op geel kenteken hebben
alle tips zijn welkom...
gouden tip krijg koffie en vers appelgebak (af te halen in Lelystad)
alvast bedankt Esther en johan
alle tips zijn welkom...
gouden tip krijg koffie en vers appelgebak (af te halen in Lelystad)
alvast bedankt Esther en johan
Re: grijs=>geel ????
Johan,
als je de originele bankjes (zitting en rugkussen tegen de zijkant) terugbouwt kan hij zo (mits alle andere zaken in orde zijn) naar de keuring voor geel kenteken.
Een achterbank, zoals die in een stawag staat, is niet origineel in een Lightweight.
Nadat je hem op geel gezet hebt kun je hem natuurlijk wel ombouwen.
Zorg er dan wel voor dat dit alles op een veilige manier gebeurt (een kind is eerder door je voorruit gelanceerd dan je denkt).
succes,
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
als je de originele bankjes (zitting en rugkussen tegen de zijkant) terugbouwt kan hij zo (mits alle andere zaken in orde zijn) naar de keuring voor geel kenteken.
Een achterbank, zoals die in een stawag staat, is niet origineel in een Lightweight.
Nadat je hem op geel gezet hebt kun je hem natuurlijk wel ombouwen.
Zorg er dan wel voor dat dit alles op een veilige manier gebeurt (een kind is eerder door je voorruit gelanceerd dan je denkt).
succes,
Denk dat er kwa veiligheid nog wel wat wensen zijn.
25 jaar geleden waren ze nog niet zo ver.
Een lightweight is helemaal minimaal kwa veiligheid.
Foto's zien van lightweights met ongelukken is eng om te zien.
Denk er dus goed overna voor je je kiddy achterin zet.
Vraag is tijdje terug ook al gevraagt dus ff zoeken.
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
25 jaar geleden waren ze nog niet zo ver.
Een lightweight is helemaal minimaal kwa veiligheid.
Foto's zien van lightweights met ongelukken is eng om te zien.
Denk er dus goed overna voor je je kiddy achterin zet.
Vraag is tijdje terug ook al gevraagt dus ff zoeken.
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Op jouw vraag, hoe naar geel te keuren keuren kun je gewoon het beste de RDW bellen. Dan heb je de info uit de eerste hand.
Mijn 109 namelijk is van '65 en hoeft daarom op geel geen ruitewissersproeier te hebben maar was hij 10 jaar jonger moest hij dat wel. Om maar even aan te geven dat het niet alleen door het bankje bepaald wordt.
Groetjes Sjoerd.
Mijn 109 namelijk is van '65 en hoeft daarom op geel geen ruitewissersproeier te hebben maar was hij 10 jaar jonger moest hij dat wel. Om maar even aan te geven dat het niet alleen door het bankje bepaald wordt.
Groetjes Sjoerd.
Beste Sjoerd,
Er is laatst verzocht om, met betrekking tot de eisen van geel-->grijs en grijs-->geel, geen verwarrende informatie te plaatsen.
Het betreft hier een Lightweight uit 1978 die op grijs kenteken staat.
De vraag was: hoe van grijs naar geel?
Voor de Lightweight bestaat een type goedkeuring en het simpelste is te voldoen aan deze type omschrijving.
Voor grijs moeten de bankjes achterin verwijdert worden, voor geel moet je ze dus terugbouwen.
Als er verder niets aan de LW veranderd is en hij voldoet aan de normen die gelden voor een normale APK kan hij dus gewoon op geel gekeurd worden.
Moraal: de eisen voor een LW uit 1978 zijn anders dan die van een 109 uit 1965 en een ruitensproeier zit standaard in een LW ingebouwd.
Er is laatst verzocht om, met betrekking tot de eisen van geel-->grijs en grijs-->geel, geen verwarrende informatie te plaatsen.
Het betreft hier een Lightweight uit 1978 die op grijs kenteken staat.
De vraag was: hoe van grijs naar geel?
Voor de Lightweight bestaat een type goedkeuring en het simpelste is te voldoen aan deze type omschrijving.
Voor grijs moeten de bankjes achterin verwijdert worden, voor geel moet je ze dus terugbouwen.
Als er verder niets aan de LW veranderd is en hij voldoet aan de normen die gelden voor een normale APK kan hij dus gewoon op geel gekeurd worden.
Moraal: de eisen voor een LW uit 1978 zijn anders dan die van een 109 uit 1965 en een ruitensproeier zit standaard in een LW ingebouwd.
let op, voor mijn Lightweight uit 1978 moeten er ook veiligheidsgordels geplaatst worden.
JAcco
JAcco
Uiteraard,
want gordels zijn sinds 1 januari 1971 VERPLICHT!!
want gordels zijn sinds 1 januari 1971 VERPLICHT!!
klopt voor een geel kenteken, voor grijs nog niet.(1978)
Anders was mijn lightweight de afgelopen jaren echt niet door de apk gekomen.
JAcco
Anders was mijn lightweight de afgelopen jaren echt niet door de apk gekomen.
JAcco
En een 109 hardtop uit 1982? (grijs kenteken)
Zonder gordels deze ex defensie wagen gekocht en bij de RDW keuring en reeds 2 x is bij de APK door niemand om gordels gevraagd.
Zonder gordels deze ex defensie wagen gekocht en bij de RDW keuring en reeds 2 x is bij de APK door niemand om gordels gevraagd.
Bij grijs kenteken werden gordels pas later verplicht.
Maar als ze erin zitten moeten ze wel werken.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Maar als ze erin zitten moeten ze wel werken.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Mijn eigen ervaring bij geel keuren.
Mijn 109 geel gekeurd mei 2002 (dus met softtop ) geen bpm te betalen i.v.m. voor 1993 bij defentie in gebruik genomen.
Gordels niet verplicht daarom op kenteken bij bijzonderheden vermelding cabriolet,gordel dragen in het geval dat je over de kop zou slaan is gevaarlijk als je zal blijven zitten door het dragen van een gordel.(dit is de reden en wist zelfs de keurmeester niet)
Hardtop mogelijk alleen vastzetten met vleugelmoeren.
Er was geen type goedkeuring voor 109 cabriolet,heeft wat langer geduurd maar wel gelukt.
Ga er vanuit dat dit bij een 88 lw ook mogelijk is.
Groetjes Maurits.
Mijn 109 geel gekeurd mei 2002 (dus met softtop ) geen bpm te betalen i.v.m. voor 1993 bij defentie in gebruik genomen.
Gordels niet verplicht daarom op kenteken bij bijzonderheden vermelding cabriolet,gordel dragen in het geval dat je over de kop zou slaan is gevaarlijk als je zal blijven zitten door het dragen van een gordel.(dit is de reden en wist zelfs de keurmeester niet)
Hardtop mogelijk alleen vastzetten met vleugelmoeren.
Er was geen type goedkeuring voor 109 cabriolet,heeft wat langer geduurd maar wel gelukt.
Ga er vanuit dat dit bij een 88 lw ook mogelijk is.
Groetjes Maurits.
De mijne uit 1977 heeft vrijstelling van gordels op het kenteken.
Groet,
Martin
Military Land Rover half-ton SIII diesel FFR 1977
people.zeelandnet.nl/mpspuij
Groet,
Martin
Military Land Rover half-ton SIII diesel FFR 1977
people.zeelandnet.nl/mpspuij
KLinkt goed waar heb je hem laten omkeuren, want per keurmeester zijn er ook nog wel wat verschillen, dan rijd ik liever wat verder als dat eenhoop gezeur scheeld ??
mijn lw is 2 maanden geleden apk gekeurd zonder problemen, dus dan zou het niet zo moeilijk moeten zijn. WIj hebben gewacht tot hij 25 jaar was i.v.m. bpm, we hebben 3 keer douane gebeld en wij moesten toch wel bpm gaan betalen als we hem eerder lieten keuren.
groet johan en esther
mijn lw is 2 maanden geleden apk gekeurd zonder problemen, dus dan zou het niet zo moeilijk moeten zijn. WIj hebben gewacht tot hij 25 jaar was i.v.m. bpm, we hebben 3 keer douane gebeld en wij moesten toch wel bpm gaan betalen als we hem eerder lieten keuren.
groet johan en esther
Ik heb mijn landrover laten keuren in Waddinxveen.
Groetjes Maurits.
Groetjes Maurits.
Hoi,
ik heb een vraag je:
weet iemand de eisen van een 109 softop uit 1978,om hem van grijs naar geel te zetten, er zitten in iedergeval al gordels voorin.
alvast bedankt
koen Geerts
ik heb een vraag je:
weet iemand de eisen van een 109 softop uit 1978,om hem van grijs naar geel te zetten, er zitten in iedergeval al gordels voorin.
alvast bedankt
koen Geerts