Re: nokkenas 3.5 v8 welke??
Geplaatst: do 01 jan 1970, 01:00
in een vorige discussie:
Auteur: Rob (---.dial.kabelfoon.nl)
Datum: 03-08-2005 14:53
Bij mij hoor je de klepstoters stevig tikken. Het vreemde is dat dit niet bij staionair lopen te horen is, maar we bij lage toeren bij belasting.(geen pingelen)
Er is mij verteld als de klepstoters versleten (door te weinig olieverversen) zijn, de nokkenas ook wel slijtage vertoont. Dit door het niet meer draaien van de klepstoters.
Een trucje is vlak voor het aftappen van de oude olie voor het olieverversen een litertje ATF er in te mikken en de motor hier zonder zware belasting een tijdje mee laten draaien. ATF maakt lekker schoon.
Ook hoorde ik dat het gebruik van motorolie voor diesels (bijv. Rotela of Rimula van Shell) een reinigende werking te hebben. Ik zou dat niet gebruiken in een oud vervuild blok ivm loskomen van ongewenste vuildeeltjes!
Uit de boeken:
3,5 carb:
inl open 36 BTDC
inl dicht 64 ABDC
uitl open 74 BBDC
uitl dicht 37 ATDC
3,5 injectie
inl open 24 BTDC
inl dicht 52 ABDC
uitl open 62 BBDC
uitl dicht 14 ATDC
3,9 injectie
inl open 32 BTDC
inl dicht 73 ABDC
uitl open 70 BBDC
uitl dicht 35 ATDC
Als dit klopt zal de 3,9 nokkenas erg veel op de nokkenas lijken van het oude carburatiemodel.
Volgens mij kan dan een carburatienokkenas in een 3,5 EFI gemonteerd worden.
Spannend!!!!!!
We zien dus wel.
zie:
[www.prikpagina.nl]
ik ga eens nadenken of ik kan bedenken welke nou neter zou kunnen zijn. Jammer dat ik de lifthoogtes niet weet. Voor vermogen bij een hoog toerental wil jede klep lang open hebben, bij een laag toerental juist ver open
Auteur: Rob (---.dial.kabelfoon.nl)
Datum: 03-08-2005 14:53
Bij mij hoor je de klepstoters stevig tikken. Het vreemde is dat dit niet bij staionair lopen te horen is, maar we bij lage toeren bij belasting.(geen pingelen)
Er is mij verteld als de klepstoters versleten (door te weinig olieverversen) zijn, de nokkenas ook wel slijtage vertoont. Dit door het niet meer draaien van de klepstoters.
Een trucje is vlak voor het aftappen van de oude olie voor het olieverversen een litertje ATF er in te mikken en de motor hier zonder zware belasting een tijdje mee laten draaien. ATF maakt lekker schoon.
Ook hoorde ik dat het gebruik van motorolie voor diesels (bijv. Rotela of Rimula van Shell) een reinigende werking te hebben. Ik zou dat niet gebruiken in een oud vervuild blok ivm loskomen van ongewenste vuildeeltjes!
Uit de boeken:
3,5 carb:
inl open 36 BTDC
inl dicht 64 ABDC
uitl open 74 BBDC
uitl dicht 37 ATDC
3,5 injectie
inl open 24 BTDC
inl dicht 52 ABDC
uitl open 62 BBDC
uitl dicht 14 ATDC
3,9 injectie
inl open 32 BTDC
inl dicht 73 ABDC
uitl open 70 BBDC
uitl dicht 35 ATDC
Als dit klopt zal de 3,9 nokkenas erg veel op de nokkenas lijken van het oude carburatiemodel.
Volgens mij kan dan een carburatienokkenas in een 3,5 EFI gemonteerd worden.
Spannend!!!!!!
We zien dus wel.
zie:
[www.prikpagina.nl]
ik ga eens nadenken of ik kan bedenken welke nou neter zou kunnen zijn. Jammer dat ik de lifthoogtes niet weet. Voor vermogen bij een hoog toerental wil jede klep lang open hebben, bij een laag toerental juist ver open