Pagina 1 van 1

vastgeslagen klep

Geplaatst: ma 11 dec 2006, 17:13
door Ger-Jan
Hallo,

Ik heb een Landrover 88 benz van 1974 en rij op gas
Ik heb net de kop laten reviseren en na ca 1000 km slaat een klep vast en is een stoterstang krom. Volgens het revisie bedrijf heeft hij te arm gelopen bij een hoger toerental.

Wie weet welk co bij welk toerental hoort

alvast bedankt voor reaktie

Ger-Jan

Re: vastgeslagen klep

Geplaatst: ma 11 dec 2006, 18:25
door peter
zou ik ook zeggen als ik dat bedrijf was maar ik heb bedenkingen bij dit argument, misschien was een van de kleppen toch niet goed gehard en op gas wreekt zich dat.
laat je niet zomaar afschepen en doe wat gedegen onderzoek.
peter

Re: vastgeslagen klep

Geplaatst: ma 11 dec 2006, 20:17
door "90"
He, die klinkt erg bekend voor mij. Het te arm lopen is een slecht argument. Ik zou het eerder zoeken in een te krappe passing van klepgeleider en klepsteel.

Welke cylinder is het eigenlijk? Waarschijnlijk nr. 4.

Helaas heb ik daar wat ervaringen mee......

Groet van Marco

Re: vastgeslagen klep

Geplaatst: ma 11 dec 2006, 20:19
door Ger-Jan
het was nr 2

Re: vastgeslagen klep

Geplaatst: ma 11 dec 2006, 22:23
door fred101
Blijft moeilijk. Kan allerlei oorzaken hebben. Te arm en heetlopen kan, maar te hoge toeren, te krappe klepspeling, kleptiming fout, montage fout zijn ook mogenlijk.
Je zou hooguit de klepgeleider speling kunnen opmeten en de klepdikte. Als die te krap zijn tov elkaar volgens de landrover manuals dan zou je hem aansprakelijk kunnen stellen. Eventueel ook de klep laten onderzoeken maar ik ben bang dat dat duurder wordt als een nieuwe klep.

Fred101

Re: vastgeslagen klep

Geplaatst: di 12 dec 2006, 00:41
door "90"
Ik heb het zoals ik al schreef in korte tijd twee keer gehad. Oorzaak bleek bij mij dus te weinig speling tussen klep en geleider. De oplossing nu wordt in ieder geval een nieuwe klep, klepgeleider, stoterstang en het is ook te adviseren de Tappet Slide Assembly te vervangen. Ik heb al deze onderdelen liggen voor je. Ik weet zo even niet of ze voor benzine en diesel misschien wel gelijk zijn.

Groet van Marco!

Re: vastgeslagen klep

Geplaatst: wo 13 dec 2006, 22:54
door Ger-Jan
Bedankt voor de reacties heb inmiddels de kop weer terug en gelijk weer monteert rijd weer als een zonnetje.

Het revisie bedrijf heeft op garantie de klep vervangen en de speling op de andere kleppen gecontroleerd. Heb er zelfs een pakkingset bij gekregen.

Nu is alleen de vraag nog hoe vet moet hij op gas lopen bij een hoger toerental

Groetjes

Ger-Jan