Hoi,
Ben aan het rondstruinen voor een luchtsleutel. Wat is een koppel waar we wat aan hebben bij de bekende moeren ed? Is 560Nm genoeg of wat aan de krappe kant. Als je het normaal met een sleutel en een meter pijp los krijgt. Dan lijkt het me genoeg. Is het ook genoeg of is om en nabij de 1000Nm verstandiger? De prijs verdrievoudigd dan ook.
heeft iemand wat info?
groet jan
luchtsleutel
Re: luchtsleutel
500 is wat krapjes. 700 a 800 is prima! heb zelf bijna 1100 en dan gaat werkelijk alles los.
Merk maakt ook errug veel uit in duurzaamheid en hoeveelheid werkelijke kracht. Heb zelf een CP en ben daar erg over te spreken (inmiddels 5 jaar intensief in gebruik) maar zijn ook vrij prijzig.
Naast de lucht sleutel is daarnaast het formaat van je compressor ook errug belangrijk. Om goed te kunnen draaien heb je eigenlijk minimaal 400 liter per minuut opbrengst nodig (niet aanzuig!!) En dit zit in de meeste hobby dingetjes er bij lange na niet in. (kom je eigenlijk altijd uit op een 2 cilinder...)
Cheers Bowy
Merk maakt ook errug veel uit in duurzaamheid en hoeveelheid werkelijke kracht. Heb zelf een CP en ben daar erg over te spreken (inmiddels 5 jaar intensief in gebruik) maar zijn ook vrij prijzig.
Naast de lucht sleutel is daarnaast het formaat van je compressor ook errug belangrijk. Om goed te kunnen draaien heb je eigenlijk minimaal 400 liter per minuut opbrengst nodig (niet aanzuig!!) En dit zit in de meeste hobby dingetjes er bij lange na niet in. (kom je eigenlijk altijd uit op een 2 cilinder...)
Cheers Bowy
Jan
in de praktijk is een grote sleutel niet te hanteren bij het gewone werk,
en daar wil je hem zeker voor gebruiken als je ziet hoe veel sleuteltijd
dit scheelt.
Sybren
in de praktijk is een grote sleutel niet te hanteren bij het gewone werk,
en daar wil je hem zeker voor gebruiken als je ziet hoe veel sleuteltijd
dit scheelt.
Sybren
Op ebay.de worden regelmatig 1000NM sleutels aangeboden voor rond de 150 euro.
Het autobedrijf waar ik aan mijn auto's sleutel heeft al een jaar zo'n Ebay ding als hoofdsleutel en hij doet het nog prima. Véél meer power dan de ontzettend dure HAzet die ze ook hebben...
Het autobedrijf waar ik aan mijn auto's sleutel heeft al een jaar zo'n Ebay ding als hoofdsleutel en hij doet het nog prima. Véél meer power dan de ontzettend dure HAzet die ze ook hebben...