jumpstarter
Geplaatst: do 23 nov 2006, 17:14
Gisteren is door carglass de voorruit van mijn '91 RR (3.9 V8) vervangen. Ging niet zonder slag of stoot en duurde dus een tijdje. Door alle interieur verlichting in deze wagen wordt dan de accu natuurlijk leeggetrokken. Ik had natuurlijk de zekering er even uit moeten halen of de accu even los moeten trekken, maar ja... even niet aan gedacht.
Gelukkig kon een vriendelijke buurman met accukabels me helpen starten. Maar ik wil daar toch liever niet van afhankelijk zijn en aangezien ik vaak aan de wagen werk, zal het nog wel vaker voorkomen (dit was al de tweede keer). Nu zag ik vandaag toevallig in het reclameblaadje van halfords een jumpstarter in de aanbieding. (Ding heeft ook een compressortje). Hij kan, volgens de specs, 400 ampere leveren. Ook conrad heeft er een aantal te koop (waaronder dezelfde als Halfords). Nu vroeg ik me af, voordat ik 50 euro aan chinese prut uitgeef, wat voor capaciteit zou ik nodig moeten hebben om de 3,9l V8 vanaf een (bijna) lege accu te starten? Heeft iemand ervaring met deze jumpstarter of jumpstarters van waeco (www.waeco.com) die Conrad levert?
Gelukkig kon een vriendelijke buurman met accukabels me helpen starten. Maar ik wil daar toch liever niet van afhankelijk zijn en aangezien ik vaak aan de wagen werk, zal het nog wel vaker voorkomen (dit was al de tweede keer). Nu zag ik vandaag toevallig in het reclameblaadje van halfords een jumpstarter in de aanbieding. (Ding heeft ook een compressortje). Hij kan, volgens de specs, 400 ampere leveren. Ook conrad heeft er een aantal te koop (waaronder dezelfde als Halfords). Nu vroeg ik me af, voordat ik 50 euro aan chinese prut uitgeef, wat voor capaciteit zou ik nodig moeten hebben om de 3,9l V8 vanaf een (bijna) lege accu te starten? Heeft iemand ervaring met deze jumpstarter of jumpstarters van waeco (www.waeco.com) die Conrad levert?