Pagina 1 van 1

Hendrik bedankt.

Geplaatst: wo 22 nov 2006, 14:05
door Sjoerd
Tijdens de posting over het maken van de afsteltool voor de 2.25 diesel schreef jij dat het heel eenvoudig was om de pomp af te stellen door het dekseltje open te maken en via de indicator op de rotor de boel op tijd te zetten. Gisteren gedaan en het werkt echt perfect. Het enige speciale gereedschap dat je nodig hebt om de rotor af te kunnen lezen is het make-up spiegeltje van je vrouw, bedankt voor de tip.

Groetjes, Sjoerd.

Re: Hendrik bedankt.

Geplaatst: wo 22 nov 2006, 15:21
door RoLandRover
Een kijkglaasje in de rechter wing of schutbord zou inderdaad handiger zijn


grtn,

Roland @ work

Re: Hendrik bedankt.

Geplaatst: wo 22 nov 2006, 15:30
door Hermen Vlothuizen
"...is het make-up spiegeltje van je vrouw..."

Ooit heb ik voor zulke klussen eens een doos vol tandartsspiegels gekocht van een gerenommeerde Duiste fabriek. Prachtig materiaal en heel erg geschikt voor allerlei priegelwerk.

Ik heb nog veel meer exemplaren over dan ik zelf ooit nodig zal hebben, dus wie daar mogelijk interesse in heeft, weet me vast te vinden...

Hermen

Re: Hendrik bedankt.

Geplaatst: wo 22 nov 2006, 15:33
door witje110
Je mag ook rustig je eigen make-up spiegeltje gebruiken hoor ;-)

Marijke

Re: Hendrik bedankt.

Geplaatst: wo 22 nov 2006, 15:53
door Sjoerd
sssssssssssssssssssst, niet zo hard Marijke, denk aan ons imago.

Re: Hendrik bedankt.

Geplaatst: wo 22 nov 2006, 15:59
door ploertje
hoe zo sstttttttttttt

daar hoef je je als moderne man tegenwoordig niet meer voor te schamen hoor

en je kunt altijd nog zeggen dat zo'n spiegeltje heel handig is om iets op een onmogelijke plaats onder je auto te bekijken

Irene

Re: Hendrik bedankt.

Geplaatst: wo 22 nov 2006, 17:24
door Isabella
jammer dat Hendrik niet op dit 'lumineuze' idee is gekomen toen hij het nodig had bij de reparatie van onze auto....

Re: Hendrik bedankt.

Geplaatst: wo 22 nov 2006, 23:08
door Johan Smit Serie IIa
Het is mij niet gelukt om de pomp op die manier af te stellen.
Ligt niet aan de methode maar aan mij. Het resultaat is een rokende diesel die maximaal 65 km/u kan rijden en bijna in low gear de parkeergarage uit moet rijden . De parkeergarage is vervolgens 2 uur buiten dienst omdat het zicht minder dan 2 meter is.

Johan

Re: Hendrik bedankt.

Geplaatst: do 23 nov 2006, 00:07
door Apke
Johan,

Het moeilijke van die methode is het strak zetten van de distributie. Ik heb beide methode toegepast en kwam op een verschil van ongeveer 2 mm.
Bij het speciaalgereedschap wat het 2 mm meer met de klok mee.

Ook ik wist eerst niets af van de methode die in het Haynes boek beschreven staat en door Hendrik (ook voor mij op het juiste moment) werd aangestipt.
Fantastiesch dat met deze eenvoudige methode waar dan ook de diesel weer op tijd gesteld kan worden :-)

Apke

Re: Hendrik bedankt.

Geplaatst: do 23 nov 2006, 00:16
door Dennis101
Ongeveer op tijd gesteld kan worden is het juiste woord.
Tandspeling en speling in de ketting (altijd aanwezig) compenseer je hier niet mee.

Dennis B.

Re: Hendrik bedankt.

Geplaatst: do 23 nov 2006, 00:17
door Dennis101
Loopt de auto weer, of nog steeds niet?

Dennis B.

Re: Hendrik bedankt.

Geplaatst: do 23 nov 2006, 09:32
door Johan Smit Serie IIa
Tja, ik voel me een beetje dom als iedereen schrijft dat het zo'n makkelijke methode is en ik het eigenlijk niet helemaal begrijp.Misschien is mijn hersenpan de afgelopen drie weken overprikkeld geraakt door al die laro techniek en wil ik het ook niet begrijpen.
Vandaag zet ik mijn verstand even op nul en ga de loods schoonmaken. Wie weet zie ik daarna weer het licht. of hoop toch nog iemand te vinden (het liefst in het bezit van een afsteltool).in de omgeving die ook van menig is; peace of cake!
Ik ben al trots dat ik weer een rijdende landrover heb. Ik hoop dat ik hem maandag weer kan inzetten als werkauto. Ik moet tenslotte een stuk over de snelweg en dat durf ik nu niet aan.
Ik heb overigens nooit zoveel mensen gezien die hun neus dichtknijpen als ik voorbij kom rijden en zie ik in mijn spiegel dat de auto achter mij haastig de ventilatiekanalen afsluit als ik op een kruispunt wacht op het groene groene licht. En als we weer rijden mij met een noodvaart inhaalt en met een zuur gezicht naar mij kijkt. Ik blijf lachen want ik ben trots :-) .

Johan

Re: Hendrik bedankt.

Geplaatst: do 23 nov 2006, 15:35
door Sjoerd
Kijk maar eens in de workshopmanual van de series 2a, hierin staat voor het oude type pomp deze beschrijving. Bij het latere type pomp zijn ze pas begonnen met de externe aanduiding op de voet van de pomp.

Sjoerd

Re: Hendrik bedankt.

Geplaatst: do 23 nov 2006, 15:36
door Sjoerd
Onder de auto moet je ook altijd door de buurvrouw met haar spiegeltje laten doen. Dan blijft je eigen vrouw schoon en het spiegeltje heel.