Motor conversie 109 SIII
Geplaatst: zo 19 nov 2006, 13:50
Beste prikkers,
Ik overweeg een motorconversie in mijn ex leger LW of 109.
E.e.a. i.v.m. de extra trekkracht waardoor de wagen als dagelijkse auto
nog beter bruikbaar wordt.
Heeft iemand ervaring met een Ford Diesel? Welke zijn eventueel geschikt?
Is er iemand die eventueel een pasplaat heeft liggen?, maakt niet uit voor wat voor motor. Aangezien de conversie sets nogal aan de prijs zijn, kan de te verkrijgen conversiering bepalend zijn bij het kiezen van een blok.
Het 24 volt probleem, is dat een beetje op te lossen?
Heeft iemand ervaring met het bestellen van een conversie set in Engeland?
Een 2,5 D of 200tdi zou zo op de versnellingsbak passen, helaas zijn deze blokken nogal moeilijk te krijgen, of erg duur t.o.v. de kwaliteit.
Alvast bedankt,
Jan van Wijngaarden
Ik overweeg een motorconversie in mijn ex leger LW of 109.
E.e.a. i.v.m. de extra trekkracht waardoor de wagen als dagelijkse auto
nog beter bruikbaar wordt.
Heeft iemand ervaring met een Ford Diesel? Welke zijn eventueel geschikt?
Is er iemand die eventueel een pasplaat heeft liggen?, maakt niet uit voor wat voor motor. Aangezien de conversie sets nogal aan de prijs zijn, kan de te verkrijgen conversiering bepalend zijn bij het kiezen van een blok.
Het 24 volt probleem, is dat een beetje op te lossen?
Heeft iemand ervaring met het bestellen van een conversie set in Engeland?
Een 2,5 D of 200tdi zou zo op de versnellingsbak passen, helaas zijn deze blokken nogal moeilijk te krijgen, of erg duur t.o.v. de kwaliteit.
Alvast bedankt,
Jan van Wijngaarden