A 4x4 is reborn!!
Geplaatst: ma 13 nov 2006, 21:09
Nee.. Dit is geen nieuwe tv serie op Discovery..
Vandaag heb ik Bogie opgehaald.. Voorzien van een HS International 2.8 TGV, een gereviseerde hoofd en tussen bak en stuur bekrachtiging.
Voor wie het niet weet we zijn bezig Afrika rond te rijden met onze 110 camper.
De oude was zover versleten dat we het niet de moeite vonden om te reviseren. We hebben getobd over welke motor de vervanger zou worden. Des te meer omdat we in zuid Spanje waren.
Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om in NL de motor te laten vervangen.
Het is dus de 2.8 TGV geworden. Wel een hele operatie.
Wat een verschil met de oude motor (2.5 D N/A).Dat mag ook wel.. 2 keer zoveel vermogen en bijna 3 keer zoveel koppel.
Ondanks dat Bogie heel zwaar is. (volledig expeditie uitgerust2800 kg) is het alsof ik in een personen wagen rij.
Waar ik eerst bij tegenwind of een beetje heuvel al heel gauw terug moest schakelen kan ik nu gas bij geven.
Inhalen was vroeger een droom. Als ik nu bij 90 gas geef krijg ik nog net geen plooien in mijn gezicht van de G krachten.
Ik kan nu zelf kiezen of ik vooraan in de file wil rijden.
Oh ohohoh wat ben ik blij.
Dinsdag nog wat lastminute klusjes doen om woensdag weer naar het zuiden te vertrekken. Als alles mee zit zijn we volgend week om deze tijd eindelijk in Marokko.
Omdat alles nieuw is gaan we rustig inrijden. In Frankrijk de tolwegen vermijden, over de Route National, veel schakelen en wisselende toerentallen om bij een vriend in het zuiden alle olie te wissellen. Dan op ons gemakkie naar zuid Spanje om in Algeciras de oversteek te maken.
Groet happy Ian en Jacq
110 HCPU camper 2.8 TGV (plenty power and lots of torque)
www.overlanding.nl
Vandaag heb ik Bogie opgehaald.. Voorzien van een HS International 2.8 TGV, een gereviseerde hoofd en tussen bak en stuur bekrachtiging.
Voor wie het niet weet we zijn bezig Afrika rond te rijden met onze 110 camper.
De oude was zover versleten dat we het niet de moeite vonden om te reviseren. We hebben getobd over welke motor de vervanger zou worden. Des te meer omdat we in zuid Spanje waren.
Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om in NL de motor te laten vervangen.
Het is dus de 2.8 TGV geworden. Wel een hele operatie.
Wat een verschil met de oude motor (2.5 D N/A).Dat mag ook wel.. 2 keer zoveel vermogen en bijna 3 keer zoveel koppel.
Ondanks dat Bogie heel zwaar is. (volledig expeditie uitgerust2800 kg) is het alsof ik in een personen wagen rij.
Waar ik eerst bij tegenwind of een beetje heuvel al heel gauw terug moest schakelen kan ik nu gas bij geven.
Inhalen was vroeger een droom. Als ik nu bij 90 gas geef krijg ik nog net geen plooien in mijn gezicht van de G krachten.
Ik kan nu zelf kiezen of ik vooraan in de file wil rijden.
Oh ohohoh wat ben ik blij.
Dinsdag nog wat lastminute klusjes doen om woensdag weer naar het zuiden te vertrekken. Als alles mee zit zijn we volgend week om deze tijd eindelijk in Marokko.
Omdat alles nieuw is gaan we rustig inrijden. In Frankrijk de tolwegen vermijden, over de Route National, veel schakelen en wisselende toerentallen om bij een vriend in het zuiden alle olie te wissellen. Dan op ons gemakkie naar zuid Spanje om in Algeciras de oversteek te maken.
Groet happy Ian en Jacq
110 HCPU camper 2.8 TGV (plenty power and lots of torque)
www.overlanding.nl