109 Series III 1979 ex leger
Geplaatst: za 17 mei 2003, 01:02
Enige vraagjes bij gebrek aan papierwerk waar zoiets op zou moeten staan:
1/Ik krijg het dashboard (die onderste over de volle lengte zwarte bak) niet los. Aan de bijrijderskant kreeg ik het geheel een stukje los en daar kwam een kilo roest uit. De onderste schroefjes heb ik gevonden, maar volgens mij moet er meer zijn.
2/Ik was op zoek naar de ventilator van de 'kachel' .De (kabel van) de handle links (defrost staat er op) aan het dashboard zit zo vast als wat.
Wat doet deze 'defrost-handle' trouwens : schakelt deze de ventilatorkachel aan?
3/Sinds vandaag slaat de dieselmotor niet meer goed aan: hij doet tftftftftftf en slaat dan af. Volgens mij zit er lucht in de leidingen. Kan dit komen omdat een van de 2 tanks redelijk leeg was...Ik weet namelijk niet hoe het zit met de tank-schakelaar onderaan de bijrijdersstoel: Ik vermoed dat als de schakelaar naar het bijrijdersportier wijst, dat DIE tank aangesloten staat....Alhoewel...het kan ook precies andersom zijn...en ik ben vergeten hoe die stond toen de ene tank leeggetrokken is...De dieselmeter op het dashboard geeft bij elke schakeling hetzelfde aan: halfvol...
4/ Als dat tftftftftftf van hierboven veroorzaakt wordt door lucht in de leidingen (hetgeen ik hoop....), hoe ontlucht ik het beste? Ik zie nergens een soort pompje...
5/ De snelheidsmeter doet niks. De kabel zit volgens mij wel goed vast in de meter.
Waar gaat het andere eind naartoe of kan het nog iets anders zijn?
Groetjes en alvast bedankt.
1/Ik krijg het dashboard (die onderste over de volle lengte zwarte bak) niet los. Aan de bijrijderskant kreeg ik het geheel een stukje los en daar kwam een kilo roest uit. De onderste schroefjes heb ik gevonden, maar volgens mij moet er meer zijn.
2/Ik was op zoek naar de ventilator van de 'kachel' .De (kabel van) de handle links (defrost staat er op) aan het dashboard zit zo vast als wat.
Wat doet deze 'defrost-handle' trouwens : schakelt deze de ventilatorkachel aan?
3/Sinds vandaag slaat de dieselmotor niet meer goed aan: hij doet tftftftftftf en slaat dan af. Volgens mij zit er lucht in de leidingen. Kan dit komen omdat een van de 2 tanks redelijk leeg was...Ik weet namelijk niet hoe het zit met de tank-schakelaar onderaan de bijrijdersstoel: Ik vermoed dat als de schakelaar naar het bijrijdersportier wijst, dat DIE tank aangesloten staat....Alhoewel...het kan ook precies andersom zijn...en ik ben vergeten hoe die stond toen de ene tank leeggetrokken is...De dieselmeter op het dashboard geeft bij elke schakeling hetzelfde aan: halfvol...
4/ Als dat tftftftftftf van hierboven veroorzaakt wordt door lucht in de leidingen (hetgeen ik hoop....), hoe ontlucht ik het beste? Ik zie nergens een soort pompje...
5/ De snelheidsmeter doet niks. De kabel zit volgens mij wel goed vast in de meter.
Waar gaat het andere eind naartoe of kan het nog iets anders zijn?
Groetjes en alvast bedankt.