startmotor
Geplaatst: ma 06 nov 2006, 09:54
Goed, tis weer tijd voor een probleempje...
Sinds enige tijd wilde mijn startmotor niet in één keer meer de motor aanslingeren. Bij het omdraaien van de sleutel was een gezoem alles wat je kreeg. Lijkt alsof de bendix(?) er niet uitschoot, en het vliegwiel niet aanslingerde. De startmotor laten "schrikken" (met het contact, snel een paar keer sleutel aan en uit, auto heen en weer of de tik met de hamer) hielp dan altijd. De NHW route is zonder problemen gegaan (ben elk pontje ook weer afgekomen), maar de Trial van de LRCH liep minder fijn af. Bij het omdraaien van de sleutel kwam er... niks. Tikken met een hamer op de startmotor hielpen ook niet. Een sleepje (dankjewel Han!) was zo gebeurd, dus de 140 km naar huis was geen probleem.
Help me eens, waar kan het aan liggen? Het gaat om een 2.25D, 24V startmotor van een 109 ex-leger.
- slechte verbinding?
- vuil?
- koolborstels?
Heb al een beetje zitten zoeken naar de prijzen van een gereviseerde, maar kom niet direct iets tegen... volgens mij waren die niet al te goedkoop. RB te BR heeft ze op z'n site maar ik zie niet of dat een 24V is.
En wie weet de beste manier om dat ding eronder uit te krijgen? Moet dat spruitstuk nou weg of niet?
Menno & Kapitein Iglo
Sinds enige tijd wilde mijn startmotor niet in één keer meer de motor aanslingeren. Bij het omdraaien van de sleutel was een gezoem alles wat je kreeg. Lijkt alsof de bendix(?) er niet uitschoot, en het vliegwiel niet aanslingerde. De startmotor laten "schrikken" (met het contact, snel een paar keer sleutel aan en uit, auto heen en weer of de tik met de hamer) hielp dan altijd. De NHW route is zonder problemen gegaan (ben elk pontje ook weer afgekomen), maar de Trial van de LRCH liep minder fijn af. Bij het omdraaien van de sleutel kwam er... niks. Tikken met een hamer op de startmotor hielpen ook niet. Een sleepje (dankjewel Han!) was zo gebeurd, dus de 140 km naar huis was geen probleem.
Help me eens, waar kan het aan liggen? Het gaat om een 2.25D, 24V startmotor van een 109 ex-leger.
- slechte verbinding?
- vuil?
- koolborstels?
Heb al een beetje zitten zoeken naar de prijzen van een gereviseerde, maar kom niet direct iets tegen... volgens mij waren die niet al te goedkoop. RB te BR heeft ze op z'n site maar ik zie niet of dat een 24V is.
En wie weet de beste manier om dat ding eronder uit te krijgen? Moet dat spruitstuk nou weg of niet?
Menno & Kapitein Iglo