Regelaar dynamo kapot
Geplaatst: za 04 nov 2006, 18:17
Mede knutselaars,
Ben net terug van een weekje Luxemburg helemaal geweldig auto heeft zich ook erg goed gehouden. Alleen op de heen weg op eens pffffff en een zurige lucht in de auto (accu onder de stoel) Snel gestopt en inderdaad mijn gel accu veel te heet geworden.
Anwb nog niet gebeld maar stonden binnen twee minuten achter mij. Mij weg gesleept van de A2 naar Meersen. Daar gewacht op een andere anwber die had meer spullen bij zich. Accu doorgemeten en die bleek wonder boven wonder nog goed te zijn (dat naar twee keer dit te hebben mee gemaakt). Toen de auto gestart en met de accu van de anwb auto. Bleek de dynamo gewoon 20V af te geven. Conclusie regelaar kapot.
Nu de vraag dit is nu de tweede keer dat mijn regelaar kapot is gegaan in een half jaar. Enig idee waar een regelaar aan kapot kan gaan. Er is een plus aangesloten en het kontrole lampje. Verder heb ik nog een apparte aansluiting voor de kabel die wordt gebruikt voor het laden.
Is er misschien nog een verschil tussen benzine en diesel uitvoeringen?
Ik ben benieuwd want ik weet het even niet meer.
Verder in Luxemberg een andere Bosch silver accu gekocht en daar de hele week mee gereden. 's Avondes natuurlijk aan de lader hangen. En ik moet zggen dat die optima accu's toch wel erg goed zijn.
Ben net terug van een weekje Luxemburg helemaal geweldig auto heeft zich ook erg goed gehouden. Alleen op de heen weg op eens pffffff en een zurige lucht in de auto (accu onder de stoel) Snel gestopt en inderdaad mijn gel accu veel te heet geworden.
Anwb nog niet gebeld maar stonden binnen twee minuten achter mij. Mij weg gesleept van de A2 naar Meersen. Daar gewacht op een andere anwber die had meer spullen bij zich. Accu doorgemeten en die bleek wonder boven wonder nog goed te zijn (dat naar twee keer dit te hebben mee gemaakt). Toen de auto gestart en met de accu van de anwb auto. Bleek de dynamo gewoon 20V af te geven. Conclusie regelaar kapot.
Nu de vraag dit is nu de tweede keer dat mijn regelaar kapot is gegaan in een half jaar. Enig idee waar een regelaar aan kapot kan gaan. Er is een plus aangesloten en het kontrole lampje. Verder heb ik nog een apparte aansluiting voor de kabel die wordt gebruikt voor het laden.
Is er misschien nog een verschil tussen benzine en diesel uitvoeringen?
Ik ben benieuwd want ik weet het even niet meer.
Verder in Luxemberg een andere Bosch silver accu gekocht en daar de hele week mee gereden. 's Avondes natuurlijk aan de lader hangen. En ik moet zggen dat die optima accu's toch wel erg goed zijn.