En daar sta je dan
Geplaatst: za 28 okt 2006, 07:08
Even naar Enschede voor een bruiloft. In totaal 5 uur gereden vanaf Maastricht. File file file...
Op de terugweg via Duitsland gereden. Na een klein uurtje rijden even een plaspauze. Motor afgezet even plassen en hop wegrijden... Helaas niet dus. Na het omdraaien van de sleutel niks nada. Ik herinnerde mij het geval van iemand hier die een tijdje geleden hetzelfde aan de hand had, ik dach zelf aan de startblokkering, echter de dieselpomp kon ik duidelijk horen lopen en bij mijn weten zou die het bij een defecte startblokkering ook niet mogen doen. Midden in de nacht llangs de autosnelweg is ook niet echt een pretje dus de Adac gebeld, De man komt 50 minuten later aan en na een korte blik leek hem het probleem van of het contactslot of een kapot startrelais. Ik had het contactslot al doorgemeten voor hij kwam dus ik denk dat ik richting startrelais moet gaan zoeken.
Heeft iemand een idee of dit makkelijk te vervangen is bij een TD5. en, zit dit vast aan de startmotor of kan ik deze er los afhalen.
Overigens niks dan lof over de ADAC, natuurlijk mijn ANWB pas niet bij me en geen reis en credit brief, maar na een telefoontje met de ANWB in Nederland kon ik zonder betalen wegrijden.
Vincent
Op de terugweg via Duitsland gereden. Na een klein uurtje rijden even een plaspauze. Motor afgezet even plassen en hop wegrijden... Helaas niet dus. Na het omdraaien van de sleutel niks nada. Ik herinnerde mij het geval van iemand hier die een tijdje geleden hetzelfde aan de hand had, ik dach zelf aan de startblokkering, echter de dieselpomp kon ik duidelijk horen lopen en bij mijn weten zou die het bij een defecte startblokkering ook niet mogen doen. Midden in de nacht llangs de autosnelweg is ook niet echt een pretje dus de Adac gebeld, De man komt 50 minuten later aan en na een korte blik leek hem het probleem van of het contactslot of een kapot startrelais. Ik had het contactslot al doorgemeten voor hij kwam dus ik denk dat ik richting startrelais moet gaan zoeken.
Heeft iemand een idee of dit makkelijk te vervangen is bij een TD5. en, zit dit vast aan de startmotor of kan ik deze er los afhalen.
Overigens niks dan lof over de ADAC, natuurlijk mijn ANWB pas niet bij me en geen reis en credit brief, maar na een telefoontje met de ANWB in Nederland kon ik zonder betalen wegrijden.
Vincent