Pagina 1 van 1
ABS
Geplaatst: zo 15 okt 2006, 01:07
door theo
Wie weet raad,
Ik heb een RR uit 92 en heb een probleem met mijn abs systeem.
Mijn rembekrachtiger blijft doormalen en slaat niet af,alsof hij geen druk kan opbouwen
Zal het probleem in de bekrachtiger zelf zitten , en is deze te reviseren of kan dit een electrische probleem zijn
Het zou mooi zijn als iemand een oplossing had
groetjes theo
Re: ABS
Geplaatst: zo 15 okt 2006, 21:32
door fred101
Alles kan, ik weet niet hoe het ABS werkt bij een RR, ben meer een series man. Maar een rembekrachtiging werkt op vacuum en niet op druk. Als je de bekrachtiger wil testen moet je de rem intrappen en dan de motor starten. Het rem pedaal hoort zodra de motor loopt verder naar de bodem te zakken. De bekrachtiger is de dikke zwarte koektrommel aan je remcilinder. Het vacuum wordt vaak opgebouwd door een pomp of afgenomen van het spruitstuk.
ABS storingen worden meestal door een lampje aangegeven. Het kan zijn dat de Ecu het lampje pas uit laat gaan als hij uitgelezen wordt en gereset. Je kunt je ABS ook testen door een noodstop te maken. Hij mag niet wegtrekken en geen zwaar piepende banden opleveren.
Het ABS meet de wielslip (sensor bij de remschijf waarschijnlijk) en als de auto beweegt maar het wiel niet draait dan haalt het heel even de druk van de leiding af (dat voel je in je pedaal dat gaat "hobbelen" en daarna zet hij de druk er weer op. Dat heel snel en zo vaak als nodig. Hij doet het pompend remmen voor je.
Fred101zonderABS maar wel een motorfiets met
Re: ABS
Geplaatst: ma 16 okt 2006, 19:01
door theo
Het probleem is dat de bekrachtiger hydraulisch is en electrisch wordt bedient en die blijft door pompen en slaat niet af dus het probleem zit niet in het ABS maar in de ,,opvoerpomp"
Toch bedankt voor het meedenken.fred101 schreef:
>
> Alles kan, ik weet niet hoe het ABS werkt bij een RR, ben
> meer een series man. Maar een rembekrachtiging werkt op
> vacuum en niet op druk. Als je de bekrachtiger wil testen
> moet je de rem intrappen en dan de motor starten. Het rem
> pedaal hoort zodra de motor loopt verder naar de bodem te
> zakken. De bekrachtiger is de dikke zwarte koektrommel aan je
> remcilinder. Het vacuum wordt vaak opgebouwd door een pomp of
> afgenomen van het spruitstuk.
> ABS storingen worden meestal door een lampje aangegeven. Het
> kan zijn dat de Ecu het lampje pas uit laat gaan als hij
> uitgelezen wordt en gereset. Je kunt je ABS ook testen door
> een noodstop te maken. Hij mag niet wegtrekken en geen zwaar
> piepende banden opleveren.
>
> Het ABS meet de wielslip (sensor bij de remschijf
> waarschijnlijk) en als de auto beweegt maar het wiel niet
> draait dan haalt het heel even de druk van de leiding af (dat
> voel je in je pedaal dat gaat "hobbelen" en daarna zet hij
> de druk er weer op. Dat heel snel en zo vaak als nodig. Hij
> doet het pompend remmen voor je.
>
> Fred101zonderABS maar wel een motorfiets met
Re: ABS
Geplaatst: ma 16 okt 2006, 23:58
door theo
Ik heb hoogstwaarschijnlijk het probleem opgelost.heb de bekrachtiger uitelkaar gehaald en er zit een centrifugaalpompje in wat niet goed werd aangedreven dus kan hij geen druk opbouwen dus kan hij ook niet electrisch bedient worden en uitschakelen
misschien heeft iemand hier iets aan theo schreef:
>
> Het probleem is dat de bekrachtiger hydraulisch is en
> electrisch wordt bedient en die blijft door pompen en slaat
> niet af dus het probleem zit niet in het ABS maar in de
> ,,opvoerpomp"
> Toch bedankt voor het meedenken.fred101 schreef:
> >
> > Alles kan, ik weet niet hoe het ABS werkt bij een RR, ben
> > meer een series man. Maar een rembekrachtiging werkt op
> > vacuum en niet op druk. Als je de bekrachtiger wil testen
> > moet je de rem intrappen en dan de motor starten. Het rem
> > pedaal hoort zodra de motor loopt verder naar de bodem te
> > zakken. De bekrachtiger is de dikke zwarte koektrommel aan je
> > remcilinder. Het vacuum wordt vaak opgebouwd door een pomp of
> > afgenomen van het spruitstuk.
> > ABS storingen worden meestal door een lampje aangegeven. Het
> > kan zijn dat de Ecu het lampje pas uit laat gaan als hij
> > uitgelezen wordt en gereset. Je kunt je ABS ook testen door
> > een noodstop te maken. Hij mag niet wegtrekken en geen zwaar
> > piepende banden opleveren.
> >
> > Het ABS meet de wielslip (sensor bij de remschijf
> > waarschijnlijk) en als de auto beweegt maar het wiel niet
> > draait dan haalt het heel even de druk van de leiding af (dat
> > voel je in je pedaal dat gaat "hobbelen" en daarna zet hij
> > de druk er weer op. Dat heel snel en zo vaak als nodig. Hij
> > doet het pompend remmen voor je.
> >
> > Fred101zonderABS maar wel een motorfiets met