Uitslag roetmeting !
Geplaatst: za 14 okt 2006, 02:28
Super dat ik zelfs mailtjes kreeg met mensen die benieuwd waren, erg leuk !
Afijn, vanmorgen rond een uur of elf heb ik wat diesel ingeslagen, en toen ben ik op pad gegaan. Na ongeveer een uur rijden kwam ik aan bij de roetmeting.
Helaas was zijn toerenteller apparaat niet geschikt voor 24 volt, dus dat heb ik niet kunnen zien.
We hebben een keer of 10 getest, en dit kwam er ongeveer uit;
Als je de motor in één snelle beweging naar vol gas trapt, dan schiet de waarde er bovenuit. Als je volgas binnen 2 seconden haalt, dan blijft hij er onder !
Volgens de keurmeester van de APK is er een regel die zegt dat je binnen 2 of 3 seconden op vol gas moet zitten.
Met andere woorden; zonder additieven in de brandstof of andere truucjes zoals toerental regelen, ben ik zéér dicht in de buurt van de 2.5. Alleen in één keer vol gas is nog iets teveel.
Daarna kon ik het natuurlijk niet laten om nog een stuk te rijden op dat eendagskenteken. De dagteller staat nu op 165,4 kilometer, en het beestje is vanavond laat weer teruggezet op de rustplaats.
Geen problemen gehad onderweg, enkel een stijve kaakspier van het glimlachen
Het verschil van 8.5 naar 2.5 is natuurlijk al super. Als ik wat ga afstellen aan het max.toerental, wat benzine door de diesel doe en een tíkje minder snel vol gas doe, dan moet het volgens mij wel wat worden !
Ik heb na gesprekken met ambu rijders besloten dat Ron Bolleboom mijn ambu in handen krijgt voor de keuring. Ik zal hem eens bellen om te overleggen. Hij moet eigenlijk gewoon kost wat kost op 1979.
Nu is het wachten op de brief van mr. Pagan, en dat duurt nu al 6 weken.
Ook zal ik maandag nog even de RDW bellen over hoe het nou zit met die test bij de RDW zelf, want anders doe ik dat hier in de buurt (alleen kentekenkeuring, en geen apk keuring bij RDW)
Voorzichtig positief toch !!
Bedankt voor al het duimen/denken van vanmiddag.
Ik heb ge-wel-dig genoten van het toeren, ik ben bekaf, maar ik heb alle mooie plekjes van deze buurt weer gezien.
Groeten !
Gert
Die nu héééél lekker gaat slapen
Afijn, vanmorgen rond een uur of elf heb ik wat diesel ingeslagen, en toen ben ik op pad gegaan. Na ongeveer een uur rijden kwam ik aan bij de roetmeting.
Helaas was zijn toerenteller apparaat niet geschikt voor 24 volt, dus dat heb ik niet kunnen zien.
We hebben een keer of 10 getest, en dit kwam er ongeveer uit;
Als je de motor in één snelle beweging naar vol gas trapt, dan schiet de waarde er bovenuit. Als je volgas binnen 2 seconden haalt, dan blijft hij er onder !
Volgens de keurmeester van de APK is er een regel die zegt dat je binnen 2 of 3 seconden op vol gas moet zitten.
Met andere woorden; zonder additieven in de brandstof of andere truucjes zoals toerental regelen, ben ik zéér dicht in de buurt van de 2.5. Alleen in één keer vol gas is nog iets teveel.
Daarna kon ik het natuurlijk niet laten om nog een stuk te rijden op dat eendagskenteken. De dagteller staat nu op 165,4 kilometer, en het beestje is vanavond laat weer teruggezet op de rustplaats.
Geen problemen gehad onderweg, enkel een stijve kaakspier van het glimlachen
Het verschil van 8.5 naar 2.5 is natuurlijk al super. Als ik wat ga afstellen aan het max.toerental, wat benzine door de diesel doe en een tíkje minder snel vol gas doe, dan moet het volgens mij wel wat worden !
Ik heb na gesprekken met ambu rijders besloten dat Ron Bolleboom mijn ambu in handen krijgt voor de keuring. Ik zal hem eens bellen om te overleggen. Hij moet eigenlijk gewoon kost wat kost op 1979.
Nu is het wachten op de brief van mr. Pagan, en dat duurt nu al 6 weken.
Ook zal ik maandag nog even de RDW bellen over hoe het nou zit met die test bij de RDW zelf, want anders doe ik dat hier in de buurt (alleen kentekenkeuring, en geen apk keuring bij RDW)
Voorzichtig positief toch !!
Bedankt voor al het duimen/denken van vanmiddag.
Ik heb ge-wel-dig genoten van het toeren, ik ben bekaf, maar ik heb alle mooie plekjes van deze buurt weer gezien.
Groeten !
Gert
Die nu héééél lekker gaat slapen