S*z*k*-vraagje
Geplaatst: wo 07 mei 2003, 18:04
Hoi Prikkers,
Dat 4x4prikbord en het S*z*k*prikbord, daar kan ik niet mee overweg! Wat staat daar geen informatie op zeg... Maar misschien heeft een van jullie wel eens aan een Samurai gesleuteld? De Soez van mijn schoonzusje vertoont namelijk kuren en nu heeft ze gevraagd of ik even wilde kijken... Het is waarschijnlijk het differentieel maar ik heb die auto nog nooit van binnen of van onder gezien, dus ik moet me een beetje orienteren. Het symptoom is dat het lijkt alsof de wielen evenhard draaien in een bocht en daarbij produceerd hij het een en ander aan geluid. Ik wilde beginnen met kijken of er nog wel olie zit in het diff, ik ga er vanuit dat er gewoon ergens een peilgat zit. Dan wil ik de achterkant op krikken (beide wielen tegelijk) en kijken of ik de wielen onafhankelijk kan draaien en voelen of ik speling heb op de aandrijflijn. Als de wielen draaien moet ik het ook horen kraken en dan zou ik moeten kunnen voelen aan de buitenkant of er lagers "vastzitten" of herrie maken.
Heeft er nog iemand tips? Zie ik iets over het hoofd? Moet ik ergens anders beginnen / aan denken?
Alvast bedankt en ik beloof vanavond tien Landrovergebedjes te zeggen voor dat ik naar bed ga...
Groetjes Sue en Leopold
Dat 4x4prikbord en het S*z*k*prikbord, daar kan ik niet mee overweg! Wat staat daar geen informatie op zeg... Maar misschien heeft een van jullie wel eens aan een Samurai gesleuteld? De Soez van mijn schoonzusje vertoont namelijk kuren en nu heeft ze gevraagd of ik even wilde kijken... Het is waarschijnlijk het differentieel maar ik heb die auto nog nooit van binnen of van onder gezien, dus ik moet me een beetje orienteren. Het symptoom is dat het lijkt alsof de wielen evenhard draaien in een bocht en daarbij produceerd hij het een en ander aan geluid. Ik wilde beginnen met kijken of er nog wel olie zit in het diff, ik ga er vanuit dat er gewoon ergens een peilgat zit. Dan wil ik de achterkant op krikken (beide wielen tegelijk) en kijken of ik de wielen onafhankelijk kan draaien en voelen of ik speling heb op de aandrijflijn. Als de wielen draaien moet ik het ook horen kraken en dan zou ik moeten kunnen voelen aan de buitenkant of er lagers "vastzitten" of herrie maken.
Heeft er nog iemand tips? Zie ik iets over het hoofd? Moet ik ergens anders beginnen / aan denken?
Alvast bedankt en ik beloof vanavond tien Landrovergebedjes te zeggen voor dat ik naar bed ga...
Groetjes Sue en Leopold