Tikje hoge BPM bijtelling !
Geplaatst: do 05 okt 2006, 21:45
Net mijn (uit engeland gehaalde) Defender 90 bij de RDW aangeboden voor een kentekenverificatie, ging allemaal prima.
Echter bij de BPM aangifte kreeg ik wat gedoe:
Ik wil mijn 90 als geel kenteken importeren, volgens de douane kenden we in maart 1985 geen (defender) 90 op geel kenteken in Nederland (alleen een Hardtop uitvoering) en kan men dus ook de toenmalige catalogusprijs niet bepalen.
Als alternatief heeft men dus nu de cataloguswaarde van een 110 stationwagon genomen, en die is natuurlijk duurder !
Ook de via de importeur opgevraagde prijslijst was onvoldoende om de douane te overtuigen.
Op die prijslijst komt ook inderdaad alleen een 110 stationwagon voor, de 90-s worden alleen als hardtop vermeld.
Komt er op neer dat ik voor mijn 90 uit 1985 nog zo?n 740 euro BPM moet neertellen.
De dame van de douane was best vriendelijk en heeft er flink wat tijd aan besteed maar toch heb ik het idee dat ik teveel betaal.
Iemand al eens met dit bijltje gehakt !!!!
Groet,
Edwin
Echter bij de BPM aangifte kreeg ik wat gedoe:
Ik wil mijn 90 als geel kenteken importeren, volgens de douane kenden we in maart 1985 geen (defender) 90 op geel kenteken in Nederland (alleen een Hardtop uitvoering) en kan men dus ook de toenmalige catalogusprijs niet bepalen.
Als alternatief heeft men dus nu de cataloguswaarde van een 110 stationwagon genomen, en die is natuurlijk duurder !
Ook de via de importeur opgevraagde prijslijst was onvoldoende om de douane te overtuigen.
Op die prijslijst komt ook inderdaad alleen een 110 stationwagon voor, de 90-s worden alleen als hardtop vermeld.
Komt er op neer dat ik voor mijn 90 uit 1985 nog zo?n 740 euro BPM moet neertellen.
De dame van de douane was best vriendelijk en heeft er flink wat tijd aan besteed maar toch heb ik het idee dat ik teveel betaal.
Iemand al eens met dit bijltje gehakt !!!!
Groet,
Edwin