Pagina 1 van 1

Range Rover ervaringen gezocht

Geplaatst: vr 02 mei 2003, 15:27
door Reeg
Prikkers,

Er spookt al enige tijd een Range Rover spook rond in mijn gedachten.
Ik zou graag een oldtimer Range Rover geschikt willen maken voor ons dagelijks vervoer. Graag zou ik hierover van gedachten willen wisselen met enkele prikkers die reeds zo'n mooie auto in hun bezit hebben.
Geef me even je telefoonnummer zodat ik je kan bellen.

Bij voorbaat hartelijk dank

REEGards

Re: Range Rover ervaringen gezocht

Geplaatst: vr 02 mei 2003, 19:38
door Ronald "White Range"
Ik ben in het bezit van een "wit spook". Helaas heb ik nog niet zoveel ervaring, aangezien ik nog niet verder kom dan de garage in en de garage uit (ben namelijk de RR aan het opknappen).

Maar zelfs dit is al genieten, kan haast niet wachten tot de "White Range" eindelijk klaar is (nog een paar weken).

Groet,
Ronald

Re: Range Rover ervaringen gezocht

Geplaatst: vr 02 mei 2003, 21:21
door Rangie (Ron)
goeiedag! ik heb reeds 14 RR's gehad en opgeknapt, de oudste van 1973 de jongste van 1994.
Op het moment heb ik er 2 stuks 1989 en 1991 rijdend, en 2 stuks voor onderdelen (1986 en 1975) op1 na waren het allemaal V8en (en 1 TDI) voor advies kun je altijd bij mij, en bij mede prikkers terecht. Voor onderdelen kun je me ook altijd mailen.
Momenteel een hoop onderdelen op voorraad (4 deurs en een 2 deurs pick up) heb geen achterkleppen, motor, versnellingsbak en hemeltje meer! ik vermeldt dit bij voorbaat, i.v.m. de vele vraag naar deze delen.
veel succes met de restoratie!
Groeten Rangie.

Re: Range Rover ervaringen gezocht

Geplaatst: za 03 mei 2003, 01:46
door The green No Mud
Hé Ron, heb jij misschien een lekker vers rubbertje voor de achterklep?
Bij de mijne is de rek er uit.

Groet

Jan

Re: Range Rover ervaringen gezocht

Geplaatst: za 03 mei 2003, 12:47
door Rangie.
Jaha! heb ik, zie het stink bericht!

Re: Range Rover ervaringen gezocht

Geplaatst: wo 07 mei 2003, 18:25
door wouter D
Als je een oude Range Rover wilt rijden moet je het niet erg vinden zelf de handen uit de mouwen te steken. Je moet het eigenlijk zelfs leuk vinden. Een beetje kennis van de Engelse taal is ook nooit weg. En je moet een beetje ruimte hebben om te sleutelen.
De eerste vraag die mij gesteld werd toen ik op zoek ging naar een Range Rover was: of ik vroeger veel met meccano had gespeelt als klein jongetje. Deze vraag kon ik volmondig met JA beantwoorden. Dat kwam dan goed uit want een Range Rover is gewoon een grote meccanodoos, was het antwoord. En inderdaad de vergelijking met een meccanodoos is terecht. Met een haynes manual als bouwbeschrijving. Het mooie vind ik dat je voor het sleutelen aan de Range Rover geen exotische gereedschappen nodig hebt. Wel is het belangrijk dat je investeert in een goede set gereedschap. Ga niet met troep van de praxis proberen aan je Rover te sleutelen, want hier komt alleen maar ellende van.

Bij de aanschaf van mijn Range Rover heb ik gekozen voor een auto van voor 1980. Niet eens voor het belastingsvrije rijden, maar voor zo min mogelijk elektronica. Engelsen maken mooie spullen maar de elektonica blijft een kermis bij de Engelsen. Ook bij mijn auto heb ik al het nodige meegemaakt op dit vlak. Meestal is de oorzaak een slechte massa verbinding.

Vraag niet wat de zwakke punten van een range Rover zijn. Een Range Rover is één groot zwak punt. Als je de auto koopt van een handige liefhebbende eigenaar, is de kans groot dat je een redelijke tot goede koopt. Ik geloof dat dit de enige houvast is op zoek naar een goede Range Rover.
Een aanrader om je zoektocht goed te beginnen is het boek: Range Rover Purchase and Restoration Guide van Haynes. Hier wordt heel duidelijk in beschreven waar je op moet letten bij de aanschaf van een Range Rover.

Ik wil het je ook wel vertellen, maar dan moet je het maar even laten weten.

Succes met je aankoop,

Wouter van Dreven