Vragen na een weekend Bilstain
Geplaatst: di 29 apr 2003, 01:39
Hallo allemaal,
Ben afgelopen weekend met mijn SWB serie3 naar Bilstain ( geweest.
heb mij daar kostelijk kunnen vermaken in de Belgische klei, heftige hellinkjes en rotsblokken. Eerst lekker 'droog' kunnen oefenen en na een paar lekkere buitjes nog eens dunnetjes over gedaan.
Nu hebben zich gedurende het weekend wel enige vragen in mijn hoofd gevormd n.a.v. het functioneren van de auto:
Vraag 1: Als ik na een tijdje rijden een lekere warme motor heb en een leuke helling afdaal begint het groene lampje te branden (te weinig oliedruk). Aangezien ik afgelopen weekend meerdere malen meerdere hellingen ben afgedaalt baarde mij dat toch enige zorgen. Zodra de auto weer recht staat en de olie dus weer bij de oliepomp komt is het weer in orde.
Ik weet dus wel wat het probleem is, maar heeft iemand toevallig een oplossing???
Vraag 2: Aan het eind van het weekend (toen ik weer de weg op ging) bleek de auto alleen nog maar rechtuit te gaan als het stuurwiel ongeveer een kwartslag naar rechts gedraaid staat. Ik heb uiteraard het stuursysteem gecontroleerd, de wielen staan (optisch) recht t.o.v. elkaar en er is zover ik snel even kon zien ook geen speling op de kogels van stuur- en volgstang. Ik vermoed dat in het stuurhuis iets gebeurt is....., maar wat?????
Dit brengt mij bij de volgende vraag: Wat zijn de (verschillende) mogenlijkheden om stuurbekrachtiging in een serie3 (LHD) te bouwen???? Ik ben op de hoogte van het systeem van TIC, maar dat vind ik aan de prijzige kant..
Mij laatst vraag voor dit moment: Vrienden attendeerde mij erop dat de auto op de snelweg nogal stinkt. Het is niet zo dat er grote wolken achter de auto aan hangen, helemaal niet zelfs. Het olieverbruik is wel hoog. Na 250-300 km moest ik 1-1,25 l olie bijvullen.
Alle suggesties, antwoorden en ideeen op mijn vragen zijn welkom!!!
Greetz, Maarten
Ben afgelopen weekend met mijn SWB serie3 naar Bilstain ( geweest.
heb mij daar kostelijk kunnen vermaken in de Belgische klei, heftige hellinkjes en rotsblokken. Eerst lekker 'droog' kunnen oefenen en na een paar lekkere buitjes nog eens dunnetjes over gedaan.
Nu hebben zich gedurende het weekend wel enige vragen in mijn hoofd gevormd n.a.v. het functioneren van de auto:
Vraag 1: Als ik na een tijdje rijden een lekere warme motor heb en een leuke helling afdaal begint het groene lampje te branden (te weinig oliedruk). Aangezien ik afgelopen weekend meerdere malen meerdere hellingen ben afgedaalt baarde mij dat toch enige zorgen. Zodra de auto weer recht staat en de olie dus weer bij de oliepomp komt is het weer in orde.
Ik weet dus wel wat het probleem is, maar heeft iemand toevallig een oplossing???
Vraag 2: Aan het eind van het weekend (toen ik weer de weg op ging) bleek de auto alleen nog maar rechtuit te gaan als het stuurwiel ongeveer een kwartslag naar rechts gedraaid staat. Ik heb uiteraard het stuursysteem gecontroleerd, de wielen staan (optisch) recht t.o.v. elkaar en er is zover ik snel even kon zien ook geen speling op de kogels van stuur- en volgstang. Ik vermoed dat in het stuurhuis iets gebeurt is....., maar wat?????
Dit brengt mij bij de volgende vraag: Wat zijn de (verschillende) mogenlijkheden om stuurbekrachtiging in een serie3 (LHD) te bouwen???? Ik ben op de hoogte van het systeem van TIC, maar dat vind ik aan de prijzige kant..
Mij laatst vraag voor dit moment: Vrienden attendeerde mij erop dat de auto op de snelweg nogal stinkt. Het is niet zo dat er grote wolken achter de auto aan hangen, helemaal niet zelfs. Het olieverbruik is wel hoog. Na 250-300 km moest ik 1-1,25 l olie bijvullen.
Alle suggesties, antwoorden en ideeen op mijn vragen zijn welkom!!!
Greetz, Maarten